3,1
6,2

Visualizado 646 vezes, baixado 37 vezes

próximo a Castellnou de Bages, Catalunya (España)

EL TURÓ DE LA TORRE, conegut també com a TORRE DE CASTELLNOU, es un 100 cims de la FEEC i per tant un excel·lent mirador. Dalt d’un turó hi trobem les restes d’una torre de guaita datada al segle XI, força malmesa, de mes de 12 m d’alçada i parets de 2,5 m de gruix. Mirador privilegiat de la Vall del Llobregat, amb contacte visual amb el castell de Balsareny. Des del cim gaudim de l’espectacle del Pirineu nevat, la vall del Llobregat, El lluçanès, El Moianès, Montserrat sempre tan retallat pel contrallum que suposa mirar-lo del del nord, L’Anoia, El Solsonès i el Berguedà.
El nucli antic de Castellnou del Bages, avui transformat en casa de colònies, conserva l’església romànica de Sant Andreu, datada en el segle XI. Al Mas de la Creu del Perelló, avui en runes, morí , en Caracremada (Ramón Vila Capdevila), l’últim maquis català. La Ruta dels Maquis es un dels atractius d’aquesta zona, plena de masies disperses i de velles histories. Malauradament moltes estan en runes. Destaca el llogaret del Putxot format per un conjunt de 10 cases alineades datades entre el segle XVII i XIX. Es troben orientades a xaloc i vivien de l’explotació de la vinya. El 1930 ja no en quedava cap d’habitada, a excepció de la barraca del Guenyo. Gairebé en totes les masies que passem hi podem veure les tines.

Ruta: Castellnou del Bages – Carena dels Cellers – Turó de la Torre – Les Pinasses – la Creu del Perelló – Colldeforn – Riera de Vallverd – El Putxot – La Bassa Trencada - Castellnou
Accés: Des de Santpedor, una carretera estreta però en bon estat ens porta a Castellnou del Bages, nucli antic del poble.
Caminada: No presenta cap dificultat especial, llevat de fer atenció a les cruïlles. Cal seguir la ruta indicada i deixar-se portar per els sentits i per la historia. El GPS, ens ajudarà a trobar la ruta. Fer esment que en arribar al Bosc de Colldeforn hem pujat a un turó amb una gran esplanada i bones vistes. Al baixar cap a la masia del mateix nom, un corriol ben marcat al inici, s’acaba perdent. Es més recomanable, desfer el camí fins a la pista i seguir-la vers el Sud fins a trobar les runes de la masia.
Cartografia: ICGC. Base topogràfica 1:10.000. Fulls 141-052, 140-052 i un xic del 141-053.