Horas  5 horas 21 minutos

3,1
6,1

Visualizado 70 vezes, baixado 0 vezes

próximo a Teveldalen, Trøndelag (Norge)

Denne turen ble gått sammen med Veteranan Skarven Turlag. Den lange tiden i forhold til turlengden skyldes lang matpause inklusive båltenning og kaffekoking.

Utgangspunktet for turen er den nedlagte jernbanestasjonen i Teveldal, som ligger på 536 moh. For å komme dit kjører man E14 mot svenskegrensa og tar til VENSTRE i krysset skiltet med Teveltunet Fjellstue, og kjører denne kjerreveien til ende. Koordinater parkering: N 63° 20,934' E 12° 02,163'.

Turen følger DNT-merkede turløyper, bortsett fra helt på slutten hvor man tok en direktelinje mot en kolle foran Skillertjønna etter å ha passert Skillerfjellet på venstre side. Returen fulgte stien tilbake.

Stigning i starten, ellers var stien for det meste bløt myr med noen unntak. Traséen går parallelt me svenskegrensa, og man har Skurdalssjøen på høyre side mer eller mindre synlig langs hele turen etter at man først ankommer denne etter ca 3 km. Turen fortsatte hel til en kolle over Skillertjønna, og man kan se den lille bukta av Skurdalssjøen som ligger på norsk side, Storvika.
Ha en god tur!

Fra www.wikiloc.com kan det lastes ned en app til din mobiltelefon og fra denne kan ruten lastes ned, og man kan følge ruten etter hvert som man går. Man kan også laste ned ruten til en dedikert GPS enhet.

Her er en link til andre turer i Trøndelag:

Kryssing av demning med overvann.
Rastested på kolle ved Skillertjønna.
Her krysses demning.
Rastested ved ankomst enden av Skurdalssjøen