1,7
3,4

Visualizado 160 vezes, baixado 1 vezes

próximo a Eggan, Sør-Trøndelag (Norge)

Dette er en yndet rute for Malvikinger, en tur som omfatter besøk til det sted hvor tidligere statsminister Johan Nygårdsvoll ble født og vokste opp. Utgangspunktet for turen er på veien fra Hommelvik oppover Selbuvegen mot Selbu, FV 963.
Man tar av inn på Nygårdsveien (merket med skilt venstre side) et par hundre meter etter krysset mot Jervskogen. I dette tilfelle kjørte vi en del kilometer langs Nygårdsvegen og passerte Folden gård og parkerte deretter ved veikryss.
Koordinater parkering: N 63° 22,309' E 10° 47,204'

Ruten følger for det meste kjerreveg/ bomveg, og er skiltet som en del av Pilgrimsleden.

Turen ender ved parkeringsplass under motorveien, og forutsetter at man da har transport for henting av parkert bil ved starten.

Ha en God tur!

Fra www.wikiloc.com kan det lastes ned en app til din mobiltelefon og fra denne kan ruten lastes ned, og man kan følge ruten etter hvert som man går. Man kan også laste ned ruten til en dedikert GPS enhet.

Her er en link til flere turer i Trøndelag: