Tempo em movimento  3 horas 53 minutos

4,5
8,9

Visualizado 850 vezes, baixado 51 vezes

próximo a Lluc, Baleares (España)

CAT/ESP

Inici: Parking Refugi Son Amer (prop de Lluc).
Final: Plaça Major de Pollença.
Logística: 2 cotxes.
Possibilitat de refrigeris: Absolutament res en ruta, alguna font a Binifaldó. Pollença disposa de tots els serveis necessaris
Senyalització: Totalment senyalitzat oficial GR-221, incloses algunes retallades que ja són "oficials".

Desenvolupament de la ruta: Sense cap dubte l'etapa més senzilla de tot el recorregut. Tant és així que donat que hi havia un triatló per la zona d'Alcúdia i la carretera de Lluc estava tancada, vàrem haver de començar la ruta a les 14 hores i vàrem acabar abans de les 19 hores fent algunes parades.
També és veritat que és la menys interessant de totes, en especial perquè des del km. 9 és pràcticament tot asfalt per carreteres secundàries prop de Pollença.

La ruta comença al parking on havíem acabat el dia precedent (Son Amer), ràpidament guanyam zona boscosa i en pujada, es passa per la Font de s'Ermita i anàrem a un preciós mirador sobre Lluc, després venen un parell de kms. de carrerany per bosc fins a sa barrera des Coll des Pedregaret, allí s'agafa sa pista asfaltada que ha de dur al refugi de Binifaldó i on ja podem començar a fer una de les principals característiques d'aquesta etapa: sa gran quantitat de possibles retallades que hi ha en ruta. N'hi ha moltíssimes, unes més clares que altres. Una vegada s'arriba al refugi de Binifaldó, als peus de l'imponent Puig Tomir, feim una aturada i continuam marxa per una pista (camí vell de Lluc a Pollença) durant uns tres kms., a partir d'allí ja comença un tram més boscós amb continues retallades (senyalitzades o no) i sempre en baixada. Aquest tram, apart de divertit, és preciós.Del km. 9 al 12 es va per asfalt per la zona de la Vall den Marc, es camí passa en vista de diferents vivendes de la zona. Al km. 12 s'arriba a les immediacions de la carretera. Tot i que no s'hi va mai per ella, ja estarem uns kilòmetres a les seves immediacions. En algun tram es passa molt prop del Torrent den Marc, on hi ha encara restes de l'enorme quantitat d'aigua que deguè dur el passat hivern. A partir del km. 15 ja deixam les rodalies de la carretera i ens aproximem a Pollença per una zona més rural. Finalment, hi arribam passant pel Refugi del Pont Romà (on acabava la ruta de la guia que seguíem), pel propi Pont Romà i tancant la nostra experiència a la Plaça Major de Pollença. Tot i que el GR-221 ara està senyalitzat fins el Port de Pollença, gent del poble ens va assegurar que són uns kms. que no aporten gaire cosa.

*Serra de Tramuntana 1 (Port d'Andratx-Coll de sa Gramola):
Serra de Tramuntana 1: Port d'Andratx - Pas Vermell - Sant Elm - La Trapa - Ses Basses - Coll de sa Gramola

*Serra de Tramuntana 2 (Coll de sa Gramola-Banyalbufar):
Serra de Tramuntana 2: Coll de sa Gramola - S'Esclop - Coma den Vidal - Estellencs - Planícia - Banyalbufar

*Serra de Tramuntana 3A (Banyalbufar-Esporles):
Serra de Tramuntana 3A: Banyalbufar - Camí des Correu - Esporles

*Serra de Tramuntana 3B (Esporles-Valldemossa):
Serra de Tramuntana 3B: Esporles - Mola de son Pacs - Puig de sa Comuna - Valldemossa

*Serra de Tramuntana 4 (Valldemossa-Sóller):
Serra de Tramuntana 4: Valldemossa - Puig Caragolí - Deià - Can Bleda - Sóller

*Serra de Tramuntana 5 (Sóller-Embassament de Cúber):
Serra de Tramuntana 5: Sóller - Barranc de Biniaraix - Coll de l'Ofre - Embassament de Cúber - Font des Noguer

*Serra de Tramuntana 6 (Embassament de Cúber-Lluc):
Serra de Tramuntana 6: Embassament de Cúber/Font des Noguer - Coll des Prat - Puig den Galileu - Santuari de Lluc - Son Amer

*Serra de Tramuntana 7 (Lluc-Pollença):
Serra de Tramuntana 7: Santuari de Lluc/Son Amer - Coll Pelat - Binifaldó - Pollença

*Serra de Tramuntana (Ruta completa):
Serra de Tramuntana en 7 etapes/etapas/stages

++++++++++++++++
Inicio: Parking Refugio Son Amer (cerca de Lluc).
Final: Plaza Mayor de Pollença.
Logística: 2 coches.
Posibilidad de refrigerios: Absolutamente nada en ruta, alguna fuente en Binifaldó. Pollença dispone de todos los servicios necesarios
Señalización: Totalmente señalizado oficial GR-221, incluidos algunos recortes que ya son "oficiales".

Desarrollo de la ruta: Sin lugar a dudas la etapa más sencilla de todo el recorrido. Tanto es así que dado que había un triatlón por la zona de Alcúdia y la carretera de Lluc estaba cerrada, tuvimos que empezar la ruta a las 14 horas y acabamos antes de las 19 horas haciendo algunas paradas.
También es verdad que es la menos interesante de todas, en especial porque desde el km. 9 es prácticamente todo asfalto por carreteras secundarias cerca de Pollença.

La ruta comienza en el parking donde habíamos terminado el día precedente (Son Amer), rápidamente ganamos zona boscosa y en subida, se pasa por la Fuente de s'Ermita y fuimos a un precioso mirador sobre Lluc, después vienen un par de kms. de senderos por el bosque hasta la barrera del Coll des Pedregaret, allí se coge su pista asfaltada que debe llevar al refugio de Binifaldó y donde ya podemos empezar a hacer una de las principales características de esta etapa: la gran cantidad de posibles recortes que hay en ruta. Hay muchísimas, unas más claras que otras. Una vez se llega al refugio de Binifaldó, a los pies del imponente Puig Tomir, hacemos una parada y continuamos marcha por una pista (camino viejo de Lluc a Pollença) durante unos tres kms. A partir de allí ya empieza un tramo más boscoso con continuos recortes (señalizados o no) y siempre en bajada. Este tramo, aparte de divertido, es precioso. Del km. 9 al 12 se va por asfalto por la zona del Valle den Marc, el camino pasa en vista de diferentes viviendas de la zona. En el km. 12 llega a las inmediaciones de la carretera. Aunque no se va nunca por ella, ya estaremos unos kilómetros en sus inmediaciones. En algún tramo se pasa muy cerca del Torrent den Marc, donde hay todavía restos de la enorme cantidad de agua que debió llevar el pasado invierno. A partir del km. 15 ya dejamos las cercanías de la carretera y nos aproximamos a Pollença por una zona más rural. Finalmente, llegamos pasando por el Refugio del Pont Romà (donde terminaba la ruta de la guía que seguíamos), por el propio Puente Romano y cerrando nuestra experiencia en la Plaza Mayor de Pollença. Aunque el GR-221 ahora está señalizado hasta el Puerto de Pollença, gente del pueblo nos aseguró que son unos kms. que no aportan mucho.