Hora  3 horas 42 minutos

3,4
6,8

Visualizado 175 vezes, baixado 6 vezes

perto de Viladamat, Catalunya (España)

Ruta circular, molt fàcil i amb molt poc desnivell que comencem i acabem a Viladamat de on sortim pel Carrer Nou i al final girem a la dreta. Seguint les marques del GR1 pasem pel petit veïnat de Palau Borrell continuant amb les marques fins un trencant a l'esquerra en que el Gr continua per la pista que veníem i nosaltres el deixem per enfilar-nos una mica fins connectar amb el Camí d'Albons pel qual arribem fins un collet. A l'esquerra, pujaríem directes al Puig Segalar però continuem recte en direcció a Sant Grau (senyal de 6'), de baixada per una pista amb forces rocs que ens deixa al davant de l'ermita, d'origen romànic però que va ser modificada i fortificada al segle XVIII. A l'esquerra per on arribem, surt un corriol que primer baixa a trobar una pista però després s'enfila fins la carena de la Muntanyeta dels Amos per on arribem fins el Puig Segalar, d'uns 177 metres. Malgrat la poca altura, la vista és molt bona en 360º, si el dia no és tant lleig com el d'avui. Així i tot, la vista ha sigut molt bonica.
Baixem del cim per l'altre costat i trobem un rètol que ens indica "Viladamat" cap a la dreta. Seguim la pista sempre de baixada i passem pel Castell i l'Ermita de Sant Feliu de la Garriga, privats, però molt bonics. Més enllà, al costat del camí, trobem un forat, restes d'un antic forn (Forn de l'Olivet), passem pel costat d'uns camps d'oliveres i la pista de terra s'acaba poc abans d'entrar a Viladamat on hem deixat el nostre vehicle.