Tempo em movimento  5 horas 50 minutos

Recorded Agosto 2019

5,4

Visualizado 36 vezes, baixado 4 vezes

próximo a Porto Covo, Setúbal (Portugal)

Ruta Vicentina - Trilho dos Pescadores - 1ª etapa: Porto Covo - Vila Nova de Milfontes
Etapa no massa llarga i amb poc desnivell però que és una de les més dures de la ruta perquè cal caminar per arena.
El Trilho dos Pescadores és una senda abalisada amb marques verdes i blaves.
En alguns trams vorem també marques roig i groc, corresponen a altres senders circulars més curts que estan senyalitzats com a complementaris a la Rota Vicentina.
Eixim de Porto Covo pel carrer Vasco da Gama cap a l'oest direcció al mar, de seguida baixem per a creuar un rierol que desemboca en el mar formant una badia que és el xicotet port del poble.
Pugem i prenem el camí ample sempre amb el mar a la vista a la nostra dreta, és el protagonista del dia.
Al poc ens dirigim cap a un mirador al qual s'accedeix per una passarel·la de fusta, anem tranquil·lament gaudint de l'espectacle del mar en un dia radiant.
Després, ja per senda passem al costat d'una xicoteta platja del Sisal, caminem sobre arena. Arribem, 400 m després a la nostra dreta una gran platja d'arena: Pessegueiro a la qual baixem abandonant la senda, no es camina malament per l'arena humida descalç front l'illa de Pessegueiro que té una xicoteta fortalesa en ruïnes.
Després d'uns 600 m a l'altura d'un fort, eixim de la platja, allí hi ha un bar.
Continuem ara enlaire recuperant les marques del camí un quilòmetre després del fort la platja do Queimado, panells de taulell ens indiquen el nom de cada platja, reprenem la senda per camins d'arena.
Al poc arribem a un lloc fins on els surfistes accedeixen amb cotxe al mar, en la senda, com no hi ha grans roques, ni arbres on pintar les marques hi ha estaques i marques en alguna pedra del camí; hi ha molts senderets, la norma és anar el més a prop possible del mar.
En 500 m el camí se separa del mar i segueix per camins d'arena, a la dreta les dunes ens impedeixen vore el mar.
Després de poc menys 1’5 km veiem un accés al mar i allí anem, de nou caminant per platja, és la platja de Malhao; en 600 m en arribar a un aparcament pugem cap a ell per a deixar la platja, ja no tornarem a baixar perquè la costa fins al final de l'etapa ja no té àmplies platges.
Seguim pel gran aparcament fins al final i allí seguim el sender, per l'alt dels penya-segats amb el mar als nostres peus, molt bonic tram.
Després d'un km per aquesta variant bastant transitada, tornem a la “bona senda”.
Després 4 km de senda arenosa per la vora dels penya-segats, algunes platges xicotetes van quedant arrere.
Arribem a una carretera asfaltada on hi ha un restaurant que es diu Porto das Barcas, al costat d'una bonica terrassa chill-out on descansar prenent una cervesa i sentint música abans de baixar al Port de les Barques ja molt prop de Vilanova de Milfontes.
En poc més de 100 m deixem la carretera i ens anem per àmplia pista a la dreta, en menys de 2 km arribem a les primeres urbanitzacions de Vilanova de Milfontes que està al costat de la desembocadura del riu Mira.
Ens allotgem a l'Hotel Eira das Pedra, que trobem entrant al municipi, que està molt bé i té una piscina on refrescar-te després del primer dia esgotador per la gran quantitat de quilòmetres caminats sobre arena blana.
Per a sopar va haver-hi homenatge, bon restaurant amb peix molt fresc amb relació qualitat preu bona, i clar el preu final depén del que demanes.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució.

Etapa no muy larga y con poco desnivel pero que va ser una de las más duras de la ruta porque hay que caminar por arena.
El Trilho dos Pescadores es un sendero balizado con marcas verdes y azules.
En algunos tramos veremos también marcas rojo y amarillo, corresponden a otros senderos circulares más cortos que están señalizados como complementarios a la Rota Vicentina.
Salimos de Porto Covo por la calle Vasco da Gama hacia el oeste dirección al mar, enseguida bajamos para cruzar un arroyo que desemboca en el mar formando una bahía que es el pequeño puerto del pueblo.
Subimos y tomamos el camino ancho siempre con el mar a la vista a nuestra derecha, es el protagonista del día.
Al poco nos asomamos a un mirador al que se accede por una pasarela de madera, vamos tranquilamente disfrutando del espectáculo del mar en un día radiante.
Después, ya por senda pasamos junto a una pequeña playa del Sisal, caminamos sobre arena. Llegamos, 400 m después a nuestra derecha una gran playa de arena: Pessegueiro a la que bajamos abandonando el sendero, no se anda mal por la arena húmeda descalzo frente la isla de Pessegueiro que tiene una pequeña fortaleza en ruinas.
Después de unos 600 m a la altura de un fuerte, salimos de la playa, allí hay un bar.
Continuamos ahora en alto recuperando las marcas del camino un kilómetro después del fuerte la playa do Queimado, paneles de azulejo nos indican el nombre de cada playa, retomamos la senda por caminos de arena.
Al poco llegamos a un lugar hasta donde los surfistas acceden en coche al mar, en la senda, como no hay grandes rocas, ni arboles donde pintar las marcas hay estacas y marcas en alguna piedra del camino; hay muchos senderillos, la norma es ir lo más cerca posible del mar.
En 500 m el camino se separa del mar y sigue por caminos de arena, a la derecha las dunas nos impiden ver el mar.
Tras poco menos 1’5 kms vemos un acceso al mar y allí vamos, de nuevo caminando por playa, es la playa de Malhao; en 600 m al llegar a un aparcamiento subimos hacia él para dejar la playa, ya no volveremos a bajar porque la costa hasta el final de la etapa ya no tiene amplias playas.
Seguimos por el gran aparcamiento hasta el final y allí seguimos el sendero, por lo alto de los acantilados con el mar a nuestros pies, muy bonito tramo.
Tras un km por esta variante bastante transitada, volvemos a la “buena senda”.
Después 4 kms de arenosa senda por el borde de los acantilados, algunas playas pequeñas van quedando atrás.
Llegamos a una carretera asfaltada donde hay un restaurante que se llama Porto das Barcas, junto a una bonita terraza child-out donde descansar tomando una cerveza y oyendo música antes de bajar al Porto das Barcas ya muy cerca de Vilanova de Milfontes.
En poco más de 100 m dejamos la carretera y nos vamos por amplia pista a la derecha, en menos de 2 kms llegamos a las primeras urbanizaciones de Vilanova de Milfontes que está junto a la desembocadura del río Mira.
Nos alojamos en el Hotel Eira da Pedra, que encontramos entrando al municipio, que está muy bien y tiene una piscina donde refrescarte después del primer dia agotador por la gran cantidad de kilómetros andados sobre arena blanda.
Para cenar hubo homenaje, buen restaurante con pescado muy fresco con relación calidad precio buena, y claro el precio final depende de lo que pidas.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución.