Baixar

4 de setembro de 2019

Registrada em

setembro 2019
Seja o primeiro a aplaudir
Compartilhar

Visualizado 182 vezes, baixado 3 vezes

perto de Praia de Odeceixe, Faro (Portugal)

Ruta Vicentina - Caminho Historico - 5ª etapa: Praia de Odeceixe - Pedreneiras

Quinta etapa de la ruta Vicentina, acabamos el Trilho dos Pescadores senda señalizada con marcas verdes y azules, y empezamos a seguir el Caminho Historico, señalizado como sendero GR, con marcas blancas y rojas que nos llevará de la Praia de Odeceixe a Pedreneiras.
Salimos del Hostal Restaurante Dorita hacia el sur pasando inmediatamente sobre la praia das Adegas y siguiendo la línea de costa durante unos 4 km más, antes de girar hacia el este y abandonar definitivamente el litoral atlántico y adentrarse a tierra en busqueda del denominado camino histórico.
Cuando ya llevamos unos 7 km giramos a la izquierda cambiando a dirección norte al encuentro del pueblo de Odeceixe, donde entramos por el Rua 25 de abril después de recorrer casi 2,5 km por camino asfaltado.
Después de visitar el bonito molino, bajamos por el centro de la población hasta la plaza central, donde encontramos una fuente donde cargar agua, a mano derecha avanzamos por la rua do Rio que nos saca del pueblo y recorremos unos metros por la calzada hasta el puente del río Seixe, donde tenemos que cruzar la carretera y seguir por un camino borde río durante poco más de 2 km.
Giramos a la izquierda y cruzamos el río, que es el límite que separa las regiones portuguesas del Algarve y el Alentejo, para ir al pueblecito Sao Miguel.
Avanzamos por la derecha por la carreterita CM1186 unos 2,5 km, y giramos a la izquierda por un ancho camino de tierra que sube las lomas de la sierra replantada de eucaliptos, un recorrido no demasiado bonito y con mucho calor, puesto que no encontramos sombras que nos protejan del sol.
Finalmente abandonamos las marcas rojas y blancas del GR que se dirigen hacia Sao Teotonio, para ir directos a nuestro alojamiento en Pedreneiras, la casa rural Aguas Vivas, un lugar muy recomendable y con encanto, el único problema es que se encuentra en unos 2 km del pueblo de Sao Teotonio donde tenemos que ir a cenar.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.

=======================================================================

Cinquena etapa de la ruta Vicentina acabem el Trilho dos Pescadores senda senyalitzada amb marques verdes i blaves, i comencem a seguir el Caminho Historico, senyalitzat com a sender GR, amb marques blanques i roges que ens dura de la Praia de Odeceixe a Pedreneiras.
Eixim de l'Hostal Restaurant Dorita cap al sud passant immediatament sobre la praia das Adegas i seguint la línia de costa durant uns 4 km més, abans de girar cap a l’est i abandonar el litoral atlàntic i endinsar-se terra en dins, a la cerca del denominat camí històric.
Quan ja portem uns 7 km girem a l’esquerre canviant a direcció nord a l’encontre del poble d’Odeceixe, on entrem per la Rua 25 d’Abril després de recórrer quasi 2,5 km per camí asfaltat.
Després de visitar el bonic molí de vent, baixem pel centre de la població fins a la plaça central, on trobem una font on carregar aigua, a mà dreta avancem per la rua do Rio que en trau del poble i recorrem uns metres per la calçada fins al pont del riu Seixe, on hem de travessar la carretera i seguir per un camí vora riu durant poc més de 2 km.
Girem a l’esquerre i passem el riu, que és el límit que separa les regions portugueses de l’Algarve i l’Alentejo, per anar al poblet Sao Miguel.
Avancem per la dreta per la carretereta CM1186 uns 2,5 km, i girem a l’esquerre per un ample camí de terra que puja les llomes de la serra replantada d’eucaliptus, un recorregut no massa bonic i amb molta calor, ja que no trobem ombres que ens protegisquen del sol.
Finalment abandomen les marques roges i blanques del GR que es dirigeixen cap a Sao Teotonio, per anar directes al nostre allotjament en Pedreneiras la casa rural Aguas Vivas, un lloc molt recomanable i amb encís, l’únic problema és que es troba a uns 2 km del poble de Sao Teotonio on hem d’anar a sopar.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.

Geocache

Costa atlàntica

Costa erosionada

Panorama

Panoràmica de la costa atlàntica