2,7
5,3

Visualizado 1584 vezes, baixado 23 vezes

próximo a Cambrils, Catalunya (España)

Recorregut per Cambrils, una de les nou entitats de població en què es divideix el municipi d'Odèn (Comarca del Solsonès), en el que es van visitant i descobrint alguns dels llocs i racons més interessants situats en el seu entorn.
Cal deixar constància que dels 10,61 kms que apareixen en el total del recorregut, solament en vàrem fer a peu uns 6, la resta els vàrem fer en cotxe. Mitjançant un seguit de PARADES (en total 4), es va aparcant el cotxe i, tot fent anada-tornada, s'arriba caminant als diferents llocs prèviament programats: Castell de Cambrils, Salí de Cambrils, El Racó, Salt de la font de cal Sala i ermita de Sant Quintí.
Afegir també, que tot i que en un principi havia penjat per separat els tracks dels quatre petits recorreguts que vàrem realitzar, finalment vaig pensar que seria més coherent agrupar-los en un de sol. Per aquest motiu observareu que el track està fet de manera manual.
Relació dels diferents PARADES que vàrem anar fent al llarg del recorregut:
--> 1a PARADA: Zona d’aparcament habilitada al costat de l’església d’origen romànic de Sant Martí de Cambrils (s. XI), reconstruïda al s. XVII i recentment restaurada.
Des d’aquí trobem indicacions del camí que puja cap al turo coronat per les restes del Castell de Cambrils (s. XI) i l’ermita de la Mª de Déu del Remei. L’indret del castell esdevé un magnífic mirador sobre el Salí i el poble de Cambrils.
--> 2a PARADA: Pàrquing del Salí de Cambrils.
Prèviament havíem reservat la realització d’una visita guiada, la qual cosa ens va permetre conèixer detalladament la història del Salí i, posteriorment, gaudir d’un bany a la piscina d’aigua salada.
--> 3a PARADA: Sortint del Salí per la L-401, en direcció contraria a Cambrils, trobem un trencall a la dreta (km 21), que ens porta a un petit pàrquing situat a l’entrada d'una part del grupet de masies que formen El Racó ((algunes reconvertides en cases rurals), una altra de les nou entitats de població del municipi d'Odèn.
Es visita la capella de Santa Bàrbara que data del segle XVII i es pot gaudir d’una bona panoràmica del poble i del salt de la font de cal Sala.
--> 4a PARADA: Seguint uns 400 metres per la L-401, just passat l'indicador de la Font de Cal Sala (El Racó), trobem un petit espai d’aparcament situat al costat dret de la carretera.
Continuant a peu per la L-401, a la primera corba a la dreta, surt un camí tancat amb una cadena que va baixant cap al fons de la vall i que ens permetrà arribar-nos al peu del Salt procedent de la font de cal Sala i, posteriorment, tot admirant la curiosa Roca de l'Elefant, a la petita ermita romànica de Sant Quintí i a la font de Sant Quintí.
------------------------------------------------------------------------------------
Per anar a Cambrils pel Pont del Clop cal dirigir-se a Solsona. Tot seguit continuar direcció Bassella durant uns 3 kms per la C-26, fins a trobar l’encreuament a mà dreta de la LV-401, carretera que agafarem direcció Cirera. Tot salvant diferents cruïlles, la carretera passa pel Pont del Clop, Montpol, el mirador de la Serra-seca i arriba a Cambrils.
Si desitgeu veure algunes imatges de la sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota...

Parada(1) / Sant Martí de Cambrils

Font de Sant Quintí

• Foto de Pere Cairó

Pere Cairó 6/jul/2017

Sortida amb final feliç! El bon comportament del sol gràcies als núvols que frenaven la seva força, paissatge amb salts d'aigua i naixement de riu inclós. Visita amb bon guia a les salines i per acabar un bany a la seva piscina d'aigua més salada que la del mar mort, amb una flotabilitat total, pots fer-hi si vols una becaina tranquil.
    Després bon dinar i cap a casa falta gent!
    Segur però que quan comencem de nou les rutes després de la parada d'estiu el nostre incansable i eficient amic Albert ens tindrà preparades moltes sortides amb final feliç.

Gràcies Albert per posar-nos en forma tot gaudint de precioses rutes!!!