Horas  4 horas 45 minutos

2,9
5,9

Visualizado 647 vezes, baixado 29 vezes

próximo a Mas Boquera, Catalunya (España)

Descripció del recorregut: Sortim de Masboquera, Vandellòs, Camí de Cassear, Portella del Mianet, Foradada de Vandellòs, Carena de les Talaies, Dedalts, Mirador, Camí del Recingle dels Graus de Vandellòs, Cova del Cingle, Font i Rentadors del Beltran, Castelló i tornem pel Camí Vell de Masboquera (GR 192).

Molt recomanable el recorregut que hem fet avui, que jo en una bona part no el coneixia i l’he trobat força interessant i molt panoràmic. Molt maca la pujada de Vandellòs a la Foradada, pel Camí de Cassear, amb una bona vegetació i forces trams empedrats encara en un acceptable estat de conservació. En arribar a la senyalització (WP1) el deixem per anar a l’esquerra seguint el corriol que puja a la Portella del Mianet (els últims metres abans d’arribar-hi son per roca i tenen una forta pendent, pel que cal anar en compte si hi ha humitat o be si es fa en sentit contrari), ja a dalt el sender sen va per l’esquerra fins a trobar la Foradada de Vandellòs (WP2) i segueix amb continuades pujades i baixades fins que arriba als repetidors del Dedalts (WP3). (Cal destacar que des de la Portella, com de la Foradada i durant tot el tram que anem per la carena de les Talaies i fins al mirador dels Dedalts, en dies clars com el que hem tingut, es gaudeix d’un panorama i vistes espectaculars). Aprofitem per esmorzar al Mirador i comencem la baixada pel Camí dels Dedalts (PR-C 92), que deixem als pocs metres (Fita), per anar a la dreta (WP4) pel sender dels Graus de Vandellòs, aviat trobem una senyalització (WP5), on pugem a la dreta uns metres fins a trobar la Cova del Cingle (força gran) tornem enrere i seguim baixant per aquest bonic i cuidat sender fins a trobar una nova senyalització (WP6), on també pugem a la dreta, fins arribar a sota del cingle on s’hi troba la Font i Rentadors del Beltran, tornem a l’encreuament per seguir baixant, ara fins al llogaret de Castelló, el creuem i anem a buscar el GR 192 que es correspon amb el “Camí Vell de Masboquera” (WP7), pel que tornem al poble i al cotxe.

Encreuament

Acabem de deixar el GR 192-1 ((Camí de Cassear), per agafar el corriol que puja a la Portella del Mianet i a la Foradada de Vandellòs
pico

FORADADA DE VANDELLÒS

DEDALTS (Repetidors)

Encreuament

Acabem de deixar el PR-C 92 per anar a la dreta pel sender dels Graus de Vandellòs

A la dreta pugem a la Cova del Cingle

A la dreta pugem a la Font i Rentadors del Beltran

Encreuament 'Camí Vell de Masboquera'.

Un cop deixat el llogaret de Castelló, agafem el GR 192 per baixar a Masboquera.