← Parte de Portugalsko

2,5
5,0

Visualizado 23 vezes, baixado 0 vezes

perto de Vilarinho, Aveiro (Portugal)

Dříve než jsme „pokořili“ horu Torre, u města Aroucy jsme navštívili nový turistický klenot. Nejdelší „chodník“, nás provedl nejdramatičtějšími úseky řeky Paiva. Krásu zdejší divoké přírody v údolích Paiva obdivovali turisté už před desítkami let, a nazývali zdejší lokality katedrálami divočiny. Tento klenot ale rozhodně nebyl pro každého. Sestup přímo do údolí nebylo možné realizovat bez horolezeckého jištění, a sama „procházka“ podél vody znamenala hned několikeré překonávání živlu broděním. Místo bylo prostě přístupné jen dobrodruhům a adrenalinovým nadšencům. Geologický park Arouca nalezl odpověď ve spolupráci s portugalským architektonickým studiem Trimetrica. Začala se rodit odvážná myšlenka na vybudování turistického chodníku, s ohrazením, mosty a schody, který by zdejší místo zpřístupnil široké veřejnosti. Výsledkem je skutečně mimořádné dílo Los Passadiços del Paiva, které se vine svahy a údolím v délce přes 8 kilometrů. I zdejší okolí, jako mnohde v Portugalsku i Španělsku, bylo zasaženo požárem. Pozorovali jsme, jak se zde po požáru obnovuje eukalyptový porost. Co je zajímavé, že lesní požáry v minulých letech na Pyrenejském poloostrově zasáhly zejména porosty eukaluptů (blahovičníků), čímž ochránily lesy původních stromů. Eukalyptus totiž obsahuje v listech velké množství oleje, který podporuje hoření a který se při vyšších teplotách (2000°C) může vznítit a způsobit samovolnou explozi. Eukalyptus také po požáru rychle obnovuje listy, což můžeme dosvědčit.