Horas  3 horas 26 minutos

2,3
4,7

Visualizado 423 vezes, baixado 28 vezes

próximo a la Vall del Bac, Catalunya (España)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Pont de Sant Andreu de Porreres (la Vall del Bac). Per arribar agafarem la pista forestal que surt de Sant Pau de Segúries i baixa a la Vall del Bac (està asfaltada)

Anirem per la pista que puja a Sant Andreu de Porreres (pal indicatiu), fins trobar una cruïlla (té una gran fita) on deixarem la pista i seguirem el camí vell de Porreres (pintura groga) que ens pujarà a l'ermita de Sant Andreu de Porreres (Catalunya Romànica, vol. IV la Garrotxa, pàg. 380).
Un cop visitada, anirem per la pista que puja al Coll del Triadú, per anar a la casa del Triadú, on agafarem un camí que surt per la cara nord-est de la runes de la casa (és un camí dels de tota la vida). A l'anada trobarem una primera cruïlla, amb un gran Roure.
En aquest punt, deixarem el camí més fressat que puja en direcció a Llevant i seguirem el rastre que marxa al nord (amb punts puntuals una mica bruts, però el seu rastre es segueix be per persones amb una mica d'experiència en rastrejar vells camins. Hi trobem algunes fites).
Més endavant trobarem una cruïlla (amb una fita). Cal recordar aquesta cruïlla, anirem a veure els Sals i tornarem a la cruïlla. En arribar al Torrent de Porreres, tenim dos Salts. El més petit ens queda per la cara de sobre i el més gros per sota.
Per baixar, cal tornar enrere com uns 50 metres fins trobar una esllavissada ja consolidada i baixar amb precaució (és molt dret) per entre mig dels arbres (en aquest ocasió era molt moll i no s'hi va baixar). Un cop visitats retornarem a la cruïlla per seguir un camí (direcció a Llevant) que puja a trobar el caire que baixa de la muntanya.
Primer el camí fa una llaçada i després vol marxar del costat del caire. Aquí el deixarem i pujarem a trobar el caire que puja seguin-te'l per sota de les alzines per trobar el camí principal que hem deixat venint del Triadú.
El seguirem tot pujant fins arribar al Portell (entallada a la roca). El creuarem i agafarem el camí (amb una fita) que puja en direcció al nord-est a trobar la Font de Resclusanys, per continuar pel camí que puja a sobre on tenim un gran prat.
Aquí surt un camí (pintura taronja i verda) per la cara de Ponent que puja en direcció al sud-oest, a trobar les Collediques. D'aquí enfilarem força pel caire per pujar en direcció a Llevant el cim del Talló (recordeu que les bones vistes són uns 100 a 150 metres abans d'arribar al punt més alt, voltat per boixos.
La baixada la farem per la cara de migjorn en direcció al sud-oest per anar a trobar el camí, ben fressat, que ens baixarà, tot passant pel Cingles dels Balecs, a trobar la casa del Triadú. Ja només ens restarà desfer el camí de l'anada fins a baix a la pista asfaltada.
També podeu veure:

La Vall del Bac-Pont del Molí de la Coma-la Coma-Puig Ou-el Talló-Sant Andreu de Porreres

Cartografia Editorial Alpina, mapa Alta Garrotxa.