Tempo em movimento  uma hora 42 minutos

1,6
3,3

Visualizado 235 vezes, baixado 6 vezes

próximo a Espolla, Catalunya (España)

Aquesta petita ruta pretén començar a conèixer els voltants de la vila d'Espolla, tan propera com desconeguda per nosaltres.

I hem passa't per anar a Banyuls, per la tornada de Sant Quirze de Colera, per el Coll de Plaja i Mas Pils... O sigui que ens queda un món per veure.

Avui, coincidint amb la primera marxa popular de l'any, hem caminat amb els participants i ha sigut ben entretinguda!

Així, a quarts d'onze del matí, hem sortit des de devant de Can Cassoletes, direcció nort, primer per un camí enporlanat i més en devant pedregós..

Trobem unes granjas de porcs, força grans, que perfuman l'ambient i tot seguit ja trovem camps d'oliveres i vinyes.

Arrivem a la font de la Viuda, darrera d'una passera molt ben instal·lada, amb taules i bancs d'obra, ben fetes per poder-hi fer pícnic... Ahh i la font rejant de valent!.

Un quilòmetre més amunt, Arrivem a una cruïlla. No podem seguir recta per que un rètol ens indica que es zona militar, pas prohibit.
A la dreta, es va enfilant de mala manera.. Uns motoristes o estant intentant amb grans dificultats.
A L esquerra, i tenim la ruta de la marxa de la Sussissa, i optem per afegir-nos a la gent que hi participa... Més entretingut i divertit!.
Aquí veiem uns nois amb un patról fen trial al mig del roquiser...
Tothom es diverteix com pot oi?

Anem deixant enrere els Puig Castellar Grant i Petit.

Trobem una cabana de pastor, de pedra, en magnífic estat de conservació...

Així anem tirant i pujant el petit Puig del Pal...d'uns 245 metres..

En un tres i no res, som al cim, on trobem una creu de pedra que sembla marcar la última morada del seu pobre propietari...

Així comencem a baixar, donant una mica la volta a aquest turó... I així arribem a una petita pedrera abandonada, molt a prop d'un rec.

Reemprenem la ruta i arribem a Espolla cap a la una, hora de dinar.

Hens trovem amb tot el comitè de benvinguda per la marxa i aprofitem per barrejarnos amb la gent per disfruta de l'ambient.

Petita però agraïda sortida que ben aviat ampliarem.

Punt de Sortida , a tocar can Cassuletes

Passo de montanha

Anem pujant direcciò el Puig del Castellar

Interseção

Aqui trenquem cap a l'esquerra

El Puig Castellar Grant, al fons

Sítio arqueológico

Cabana de Pastor

Mina

Antiga pedrera

els dos Castellars bessons al fons

de vegades aixo sembla autentiques tarteras

pico

Una creu ens donala benvinguda al cim del turò del Pal