Hora  2 horas 54 minutos

2,9
5,7

Visualizado 68 vezes, baixado 2 vezes

perto de Sant Daniel, Catalunya (España)

Sortim del pàrquing de la Font del Ferro per on passem tot seguit i anem resseguint el Torrent de l'Onofre passant per la Font de les Mulanes primer i el rètol (perquè la font està desapareguda fa temps), de la Font dels Capellans. Continuem pel torrent fins que trobem una bifurcació i anem cap a l'esquerra agafant el Pujant d'en Mateu, batejat altre cop com a Covid 20, que puja dret com un ciri (pendent de quasi un 19%), fins que anem a sortir al Collet de les Bordes, molt a prop del Coll de la Ferriola.
Ara baixem pel camí de la Costa Dreta fins trobar el Camí de l'Onofre peró a l'inici, trobem un trencant a la dreta pel qual baixem ("kamikaze de l'Onofre"), amb molt de compte perquè també és dret com un ciri, fins que sortim al final del Camí de l'Onofre. Seguim en direcció a la Font del Ferro però abans d'arribar a la porta, girem a la dreta per un corriol que travessa el torrent i puja, també dret com un ciri al començament, fins situar-nos a sobre d'un dels túnels de la variant (actual NII). Des d'aquí sortim a la pista que tenim a tocar, a sobre, a l'alçada de Can Xifreu. Baixem per la pista uns 200 metres i en un revolt a l'esquerra, surt a la dreta el Camí de la Carretilla, també dur i força llarg, pel qual pugem fins el Coll de Puig Miralles girant a l'esquerra pel camí que porta a Can Lliure (Camí dels Presoners), i que ens permet connectar amb el Camí de Sant Miquel pel qual pugem fins el Castell de Sant Miquel.
Sortim per l'altre costat i baixem a trobar el camí que passa per la Font Martina que acaba en una pista. Davant nostre la darrera baixada dura del dia: la Jonrace per la qual baixem fins trobar la variant que passem per sota, aprofitant el forat que si ha deixat, suposem que per desguàs d'aigües i pas d'animals (de quatre i dues potes).
Som a l'Anella Verda i davant nostre un corriol pel qual continuem fent una volta i tornant a sortir a l'Anella una mica més enllà.
Ara ja per la pista tornem fins el pàrquing de la Font del Ferro.