Horas  2 horas 13 minutos

2,4
4,7

Visualizado 3769 vezes, baixado 241 vezes

próximo a Matadepera, Catalunya (España)

Fàcil i agradable excursió per la Serra de les Pedritxes, pertanyent al vessant sud-est de la Serra de l'Obac. És una visita que ens permetrà gaudir de molt bones vistes en varis llocs cap a la Mola, Montserrat i al sud a la plana del Vallès., així com visitar dos curiosos indrets, les Foradades de les Pedritxes i el Llac Petit de Terrassa.

Tot just sortint de Terrassa per la carretera de Matadepera, passarem dues rotondes, i a la segona, trobem una desviació a l'esquerra cap al Parc Audiovisual de Terrassa, que serà el punt inicial de la nostra ruta. Just a tocar del restaurat edifici de l'antic Hospital del Torax, on avui en dia s'hi ubiquen uns estudis audiovisuals, hi trobem una ampla esplanada on podrem deixar el cotxe. Des d'aquest punt en surten molts camins i corriols, haureu de seguir el track per anar veient quin corriol haurem de seguir en cada moment, ja que aquesta ruta intentarem seguir corriols abans que pistes sempre que podrem.

Tota la part inicial de la ruta va guanyant altitud, però sempre de forma força còmode. Al principi anirem per corriols de terra entre pins i alzines, sempre a prop d'alguna pista, que anirem trobant o albirant de tant en la nostra pujada. A mesura que anirem guanyant alçada, arribarem a punts on se'ns obriran les vistes, primer cap al sud, i més endavant, cap a l'oest i l'est.

El primer punt d'interès serà en deixar la carena de Can Carbonell, per la que haurem anat pujant una estona, en un trencall cap a la dreta per un estret corriol que davalla fins el Collet de Sant Joan, un indret amb curioses formes rocalloses, d'on parteix un corriol que ara pujarà amb força fins el proper Turó de Sant Joan, que ens ofereix molt bones vistes de la veïna Serra de Sant Llorenç amb la Mola al capdamunt.

Desfem ràpidament el camí fins el Collet de Sant Joan i en sortim ara en pujada seguint en tot moment els punts de pintura groga que ens acompanyaran ja durant tota la pujada que ens queda, de fet fins el Coll de les Foradades. El camí, passat el collet, puja amb força fins que troba el corriol del que haviem sortit abans més avall per anar a visitar el Collet i Turó de Sant Joan.

El camí que es torna a emboscar força, ara va pujant més moderadament, i ens portarà a passar per el Turó de l'Ós i el Collet de l'Àliga, punt on el terreny es torna més pedregrós, ja que estem arribant a la Cresteta de les Pedritxes, zona molt divertida, on haurem d'enfilar-nos amb l'ajuda de les mans en algun pas (res amb gaire dificultat).
Aquí se'ns obren les vistes i podem anar gaudint de panoràmiques arreu en molts moments. I ja en moderada pujada, arribarem de seguida al Turó de les Pedritxes, el punt més alt del dia, des d'on podem contemplar en un primer mirador al sud, Terrassa i a l'oest la Serra de l'Obac i Montserrat al fons. Des del propi Turó, se'ns tornen a obrir vistes de la urbanització de les Pedritxes, Matadepera i Sant Llorenç del Munt i la Mola.

Seguim endavant i tot carenant arribem de seguida a una plana coneguda com la Moleta, que queda just davant de la Mola, i que serà el punt des d'on abandonarem la cinglera i davallarem per un corriol que baixa amb força fins el Collet de les Foradades, on destaca un gran dipòsit d'aigua i un cartell explicatiu d'excursions mítiques de Sant Llorenç i l'Obac.

Molt a prop d'on som, tenim un lloc espectacular, les Foradades, una sèrie de cavitats obertes en la roca, a la que ens apropem en un moment per un corriol que davalla just des del mateix collet. Val la pena endinsar-se per aquests "forats" i resseguir-ne el camí que fa per dins la roca, en una mena de tunels estrets i balmes de formes ben curioses.
La sortida la fem, rodejant les foradades, on trobarem un corriol que remunta fins a sobre de les mateixes i on trobem una ampla pista que es ramifica en dues. Nosaltres seguirem la de la dreta, que és la que més ràpidament ens retorna al Collet de les Foradades.

Ara seguirem l'ampla pista que surt del collet davallant i planejant a trossos, en el que podriem dir que és l'inici del nostre camí de retorn. Seguirem la pista poc menys d'un quilòmetre, fins una petita esplanada coneguda com el Pla de l'Alzina del Vent, des d'on surten diferents camins, el nostre gira bruscament cap a l'esquerra, i estarà marcat, ara ja en tot moment fins arribar al Llac Petit amb franjes de pintura blanca i blava. Una mica més endavant tornarem a girar la nostra direcció, ara cap a la dreta, per prendre un estret corriol que ara si davalla amb força i que ens farà perdre ràpidament alçada en els propers gairebé dos quilòmetres. Durant el nostre descens creurem un parell de pistes més amples, però nosaltres sempre seguirem per el corriol, que a mig recorregut, ens portarà fins el Torrent de Can Bogunyà, que ja no deixarem fins a ser al mateix Pantà de Can Bogunyà o Llac Petit.

El Llac Petit és un indret ben espectacular, segurament per l'inesperat de trobar un pantà de tamany, podriem dir considerable en aquest indret, ja molt a prop de l'Hospital del Torax. El Llac petit, un pantà artificial, és lloc d'incomptables llegendes i no tant llegendes negres, ja que en les seves aigües s'hi ha trobat cadavers en moltes ocasions (quin mal rotllo), a més, es troba a tocar de l'Hospital del Torax, que fins a ser reformat, era també un indret ple de llegendes sobre aparicions, suicidids i rituals satànics. Podeu cercar a Internet més informació sobre el tema. En tot cas, en la nostra visita, no ens va semblar veure res de sobrenatural, per sort!.

Des de Llac petit, ja tenim menys d'un quilòmetre fins el punt inicial de la ruta. En primer lloc anem a buscar una pista que ens porta a tocar ja d'un camp fins el bosquet on es troba l'esplanada on haviem deixat el cotxe, just al davant de l'avui en dia Parc Audiovisual de Terrassa.

Aquesta ruta, la vam fer seguint la pujada per l'usuari de Wikiloc Aventura't, gràcies a éll, per penjar-la.