Horas  7 horas 55 minutos

4,2
8,4

Visualizado 1615 vezes, baixado 64 vezes

próximo a El Pasteral, Catalunya (España)

(18-04-2015) Sortim del Pasteral on hem aparcat al costat de l'antiga estació de la Via Verda del Carrilet.

Creuem la carretera i seguim per la pista darrera de les cases, de seguida trobem les marques verdes i blanques del Sender Local de la Ruta de les Pedreres. El seguim cap a la dreta i en un moment arribem a la cova del Pasteral.

A la cova hi ha una reixa metàl·lica que tanca les dues entrades de la cova, es pot entrar per l'entrada natural, que queda uns metres més amunt a l'esquerra. Al no tenir informació del que ens esperava no hi hem entrat.

Continuem per la pista S.L. i al primer revolt a l'esquerra la deixem, entrem al bosc i de seguida veiem el sender molt net i fitat que va pujant, passem per una caseta que sembla un antic repetidor i continuem fins al puig Timbiri.

El camí baixa per l'esquerra del puig i connecta amb el S.L. que havíem deixat, el seguim cap a la dreta i arribem al collet de Colldegria i al Dolmen de Colldegria que està alla mateix a uns metres. (molt bones vistes del pantà)

Seguim les marques del S.L. passem per la pedrera de Colldegria (tapada pels esbarzers) i sortim a la pista de la Cellera de Ter a Puigdefrou.

Pugem per aquesta pista, passem pel coll de la Palomera (vistes al pantà) per la pedrera de la Palomera (tapada per les bardisses) una mica més amunt deixem el S.L. i continuem per la pista fins a la casa en ruïnes de Becdejuvell. Aqui agafem el sender que va fent dreceres fins arribar a Puigdefrou.

De Puigdefrou anem baixant sempre per pista, deixem el trencant de Sant Gregori, passem per davant una casa en ruïnes i arribem al trencant de la font de can Nofre (hi ha rètol, hi anem i tornem, poc mes de 5') continuem pista avall, passem per la font del Gorners i la casa del Gorners, pista avall passem pel costat de dues fonts més (no en sé el nom) i deixem la pista en arribar a can Torra.

Darrera de la casa tenim el puig de la Mamella (són 10' entre anar i tornar) continuem i el camí baixa cap al torrent del Gorners, on poc abans de creuar-lo cal agafar un corriol que baixa fort pel marge dret. Passem prop d'una Arcada de pedra i continuem baixant fins al salt de l'Olla.

Seguim torrent avall ara pel marge esquerre, ara pel dret, fins arribar a una pista, avui molt fàcil de seguir ja que tot el torrent i molts trossos de la ruta d'avui està marcada amb banderoles, ja que demà hi ha una cursa.

Arribats a la pista creuem el torrent del Gorners, cap a l'esquerra per un pas de ciment i seguim la pista fins al final, on surten dos camins a l'esquerra, un a tocar de l'altre.
Agafem el segon, és el menys fresat, avui hi havia una petita fletxa vermella pintada en una pedra solta. El seguim i ens porta fins a unes ruïnes anomenades les Oficines ,des d'on continuem baixant, fins a trobar un camí ja molt a prop del pantà.

Seguim el camí cap a la dreta que ens porta a la mina dels Xampinyons. Entrem a la mina que al principi les parets tenen l'acabat de pic i pala, de seguida comença a pujar bastant fort i té els acabats d'un tub encofrat. Arribem al final de la pujada i la mina contínua però ara planejant, la seguim un bon tros i sense arribar al final reculem.

Aqui continuem per un camí, que ens ha explicat un motorista que hem trobat a dalt del Puigdefrou, que repassava les marques per a la cursa de diumenge (bona gent la immensa majoria de practicants de trial)

Aquest camí estassat de nou, va seguint per la vora del pantà, fins arribar a una casa tapada pels esbarzers, on al costat del camí hi ha un forn de calç (no en sé el nom d'aquesta casa), (uns dies més tard en una ressenya d'en Jep Boix, he vist que es diu cal Papa)

Aqui el camí abandona la vora del pantà, es va transformant en una petita pista que creua el torrent del Gorners per un pont, passa per sota de les cases de la Vil·la Carmelita i can Riera que no veiem i sortim a la pista que va cap aquestes cases.

Seguim aquesta pista que va seguint totes les raconades del pantà, fins a arribar al Pasteral, des d'on hem sortit.

Érem la iaia Montse, en Pere i l'avi Pep
Total temps caminant 5h 05m

Created with flickr slideshow.

Inici i final

Font 2

Can Torre

La Mamella

Dreta abans de creuar el torrent