3,1
6,3

Visualizado 204 vezes, baixado 10 vezes

próximo a Torrebesses, Catalunya (España)

Ruta circular en la que sortint de la Plaça dels Pagesos de Torrebesses (comarca del Segrià), es duu a terme un recorregut per la Vall dels Siscars, un espai situat en la part sud-oriental del terme i que compta amb un gran nombre de testimonis d’arquitectura rural construïts amb la tècnica de la pedra seca.
Així doncs, sota una pluja persistent que va acompanyar-nos al llarg de tot el matí i amb la vall dels Siscars com a eix conductor del recorregut, vàrem anar trobant-nos amb el molí d’oli del s. XIX de Bep de Canut (restaurat recentment), marges i murs de pedra seca, cabanes de volta i masos de tàpia, diferents tipus d’aljubs i cogulles, un antic forn de calç, l’ermita de Sant Roc, el Pou de la Vila, els antics safarejos ...
Construccions que, tot i la degradació i abandó de què en alguns casos han estat objecte, han resistit el pas del temps i permeten fer-nos una idea de l’enginy i l’habilitat dels nostres avantpassats, els quals, fent ús dels recursos naturals que tenien a l’abast i la tècnica de la pedra seca, han configurat al llarg dels segles uns paisatges agrícoles i ramaders de gran valor, dominats sobretot pels conreus de l'olivera, l'ametller i els cereals, plenament adaptats als sòls i al clima.
Finalment i arribats altra vegada a Torrebesses, passejada pels carrers del nucli antic, tot atansant-nos als diferents espais monumentals del poble com són l'edifici del Castell-palau, l’església romànica de Sant Salvador, l’Església Nova, les façanes de casa Gort, casa Oró i l’ajuntament ...
------------------------------------------------------------------------------------
Una de les maneres d'arribar a Torrebesses des de Lleida, és anar a buscar la C-12, carretera que uneix la capital del Segrià i Tortosa, i seguir-la fins que passat Alfés i Sarroca, trobarem a l'esquerra el trencall que, en menys d'1 kms, ens deixarà a l'entrada del poble.
Si desitgeu veure algunes imatges de la sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota ...