Horas  4 horas 30 minutos

3,4
6,9

Visualizado 2013 vezes, baixado 106 vezes

próximo a Cabrils, Catalunya (España)

Passejada matinal per pujar al Castell de Burriac des de Cabrils. Sortim del bonic poble de Cabrils, aparcant al costat de la riera, a prop de la benzinera. De seguida, sortint del poble, enfilem un sender (s’ha de vigilar, doncs no està indicat) en pujada no massa forta, vorejant una pista. Anem pujant fins trobar la pista que mes o menys va carenant la serralada. El camí, ara tot per amples pistes, es agradable. Segons la vessant, vistes espectaculars del Vallés amb el Montseny i Montserrat al fons. Al cap d’un moment, desprès d’una corba, el Maresme amb Vilassar, Cabrils o Mataró, allà avall.

La pista, ara es planera, no massa assolellada i es camina bé. Però, al tanto amb les bicicletes i motos.

El recorregut ens ha sorprès. Un cop deixem les pistes (waypoint), ens endinsem per uns senders ombrívols i frescos. Agradables, atapeïts i macos, fins que en un revolt ja se’ns mostra el Castell en una magnifica vista per fotografiar. S’agraeix tanta vegetació en ple Maresme, doncs el dia es fa dur per la solellada. Ja, en un moment, arribem al castell, per unes darreres pistes costerudes, que ja comencem a fer-se feixugues.

Baixem ràpid, tot per pistes, directament fins a Cabrils. Un matí d’excursió, que permet anar passejant tranquil•lament, xerrant, gaudint de bona companyia i bones vistes.