Tempo em movimento  uma hora 37 minutos

1,9
3,8

Visualizado 26 vezes, baixado 0 vezes

perto de Benicàssim, Valencia (España)

Mooie relaxte wandeling over de boulevard langs de kust vanaf de camping in Benicasim naar het eind van het strand Palmeral bij El Grau. Hier ligt ook de haven van Castellon en staat de auto geparkeerd naast het planetarium.

Vanaf "onze" camping Tauro wat overigens een prima verblijfplaats is met goed sanitair, zwembad, restaurant en vriendelijke uitbaters lopen we eerst een klein stukje door de woonwijk met zowel vrijstaande huizen als hoogbouw naar het strand.

Hier gaan we rechtsaf en om het makkelijk te houden wandelen we over de prachtig aangelegde boulevard.
Aan de linkerzijde het strand en de zee, aan de rechterzijde de appartementenblokken en hotels langs de met palmbomen beplante promenade.

Verder de zee op liggen de grote vrachtschepen te wachten tot ze de relatief kleine haven van El Grau binnen mogen.
Op de kop van de golfbrekers staan vissers hun hengel uit te gooien in de hoop een gratis vismaaltijd bij elkaar te krijgen.

We lopen langs een kleurrijk uitkijkpunt van de strandwacht. De onderkant is met een diepzeetafereel beschilderd alsof het een aquarium is.

Vanaf de rotonde met het naald-monument wordt het rustiger qua bebouwing en komen we langs een uitwateringsluisje en beginnen de Dunes del Serradel een mini-natuurgebiedje voor flora en vogels.

Verderop passeren we de rivier "See" en lopen langs het kleine vliegveld vanwaar parachutisten omhoog worden gebracht voor hun sprong. Tussen de weg en het vliegveld ligt een grote parkeerplaats wat vol staat met campers. Bij navraag blijkt dat men hier onbeperkt gratis mag staan. De herrie van de weg en het vliegveldje moet je voor lief nemen en ook het feit dat er geen sanitaire voorzieningen zijn.

Na het vliegveldje lopen we achter de bebouwing van El Grau door het mooie park "Litoral".
Hier veel Spanjaarden die in jogging-outfit over de paden rennen.
Aan het eind van het park lopen we het strand op om bij de kleurrijke kleedcabines een fotootje te maken en met Saartje in zee te spelen.

Naast de kleine parkeerplaats bij het planetarium is een tweede camperplaats ingericht maar deze mag slechts 48 uur achtereen gebruikt worden. Wel is hier een sanitair-mogelijkheid en camper-serviceplek.

Na een rondje om het planetarium gelopen te hebben (gesloten ivm Covid-19) stappen we in de auto, rijden naar de lokale supermarkt voor de boodschappen en gaan dan terug naar Benicasim.

Ver mais external

Praia

Strand Palmeral

Estacionamento

Parkeren en eindpunt bij het planetarium