• Foto de Almenar: Ruta Camí del Riu i l'Horta

3,5
7,0

Visualizado 122 vezes, baixado 4 vezes

próximo a Almenar, Catalunya (España)

Ruta per la vila d’Almenar i bona part de les terres situades en la part septentrional del terme municipal en la que, seguint majoritàriament les indicacions de la ruta anomenada “Camí Riu i Horta d’Almenar”, es fa un recorregut que transcorre per tres espais ben diferenciats com són el marge dret del riu Noguera Ribagorçana, l'Horta i el nucli històric d'Almenar.
L’itinerari permet observar l'ecosistema que es crea al pas del riu i, a més a més, el canvi de paisatge degut a la construcció del Canal de Pinyana, que captant l’aigua de la Noguera Ribagorçana al pantà de Santa Anna, ha permès l’aparició de les grans zones d’horta que envolten les terres properes al riu.
Llevat de la part del recorregut en què, tot visitant el patrimoni cultural i històric, vàrem passejar pels costeruts carrers del nucli antic de la vila d’Almenar, la ruta no té pràcticament desnivell, i el camí està força ben condicionat.
A destacar que al llarg del recorregut es van trobant diferents punts d'interès senyalitzats amb cartells informatius (que potser caldria anar pensant en renovar), escollits en base al seu valor històric, cultural i ambiental.
------------------------------------------------------------------------------------
Per arribar a Almenar des de Lleida caldrà anar a buscar la N-230, carretera que direcció Viella i després de creuar Torrefarrera, Rosselló i Alguaire, ens deixa a l'entrada del poble.
Si desitgeu veure algunes imatges de la sortida, solament heu de clicar en l'enllaç de sota ...

Camí Riu i Horta/Plafó informatiu

Canal de Pinyana/Pont Espadós

La Catalina: Antiga central elèctrica

Mur de carreus de pedra del castell

La Noguera Ribagorçana/Inici camí del riu

Camí del Riu

Riu Noguera Ribagorçana/La Peixera

La Noguera Ribagorçana/Final camí del riu

Camí de l'Horta/Plafó informatiu

Noguer monumental

Seguir a la dreta pel camí Travesser

Depuradora/Seguir a l'esquerra

Canal de Pinyana/Seguir a la dreta