Horas  uma hora 59 minutos

1,3
2,5

Visualizado 81 vezes, baixado 5 vezes

próximo a Castellnou de Bages, Catalunya (España)

100 CIMS CASTELL DE BOIXADORS

DISTÀNCIA: 5'1 kilòmetres.
TEMPS TOTAL DE MARXA: 2 hores
TEMPS CAMINAT DE MARXA: 1 hora 20 minuts
DESNIVELL POSITIU: 178 metres.
DESNIVELL NEGATIU: 178 metres
COTA MÀXIMA: 625 metres.
COTA MÍNIMA: 485 metres.
DIFICULTAT: fàcil

Aquesta caminada la començarem a l'aparcament de l'antic terme de Buc, que al 1001 es canvià de nom i passà a anomenar-se Castellnou de Bages. D'aquest conjunt en destaca per sobre de tot l'església romànica de Sant Andreu, amb la típica decoració llombarda i documentada de l'any 981, l'A juntament amb l'antiga rectoria, el nou cementiri municipal, el Museu dels Maquis i la Torre que conté les despulles d’en Ramon Vila Capdevila (Caracremada),
Just davant de l'aparcament comença una pista que entre pins esclarissats, ens porta fins a una creu de fusta al costat d'una cruïlla de camins. Continuem en direcció nord fins a l'encreuament de camins que queda sota del Turó dels Cellers. En aquest punt coincidim amb el GR-179 conegut com la Ruta dels Maquis, aquest sender de 61 kilòmetres, s’inicia al Santuari de Queralt i acaba a Manresa,
El camí és ample, còmode i sense desnivell fins trobar-nos el corriol que en pocs metres ens apropa fins al que es creu que fou l'antic castell. D'aquest, només en resta una gran torre cilíndrica força malmesa, amb restes de murs i fossat i no apareix documentat fins a principis del segle XI, l'any 1001, dins el terme de Buc.
Deixem la torre i refem el camí de tornada fins arribar a l'encreuament del Turó dels Cellers. Sense deixar les marques del gran recorregut, tombem a ponent entre el que foren antigues vinyes, el camí va girant poc a poc a migdia arribant a la carretera que seguirem fins a l'aparcament d'on hem començat.