Horas  4 horas 46 minutos

1,6
3,3

Visualizado 68 vezes, baixado 0 vezes

próximo a Tabescán, Catalunya (España)

-----------------------------------------------------------------------

Per veure les fotos d'aquesta sortida amb raquetes aneu al següent enllaç :

Raquetes Tavascan ( 07-05-19 )

VALORACIÓ GLOBAL : Aquesta sortida pretenia assolir el 100 Cims del Campirme emprant raquetes. Per segon cop vam fallar. Al 2017 per la boira i aquest any perquè la neu estava massa tova i les raquetes no es clavaven. Cal tenir en compte que , a més de poca experiència en raquetes, aquest projecte no resulta tan fàcil com fer un curt recorregut per pistes.
Alguns del grup es van apropar fins l’estany de Mascarida ( wpt 05 ) a 1,5 km del cim. La pala que restava superar ens va semblar massa perillosa, especialment de baixada, tal com estava la neu.

APROXIMACIÓ : A Tavascan agafem la pista asfaltada que duu a la petita estació d’esquí. En aquest aparcament deixem el cotxe ( wpt 01 )

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil ) Trobem pals indicadors a les cruïlles i pintures grogues pel camí a més de fites.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Moderada )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Difícil per l’estat de la neu) La neu tova, i més anant en grup, complicava força la ruta donant-li perillositat pel desnivell d’alguna pala.

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap)

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Tot el recorregut per corriols, poc fressats en alguns trams

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS sense problema. Movistar sense cobertuta cobertura.

MENJAR : Hem dinat a Tirvia a l’hostal Nadalet. Menú feiner de 18,00 sense vi. En la meva opinió, tot i menjar força bé, massa car. Lents i una mica secs. No resulta fàcil menjar amb correcte relació qualitat/preu per aquesta zona

AIGUA : Trobem riuets on agafar aigua

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de 560+. Temps en moviment 3h 09’.

POSSIBLES VARIANTS : Fins el wpt 02 tenim l’opció d’anar per camí marcat o per les pistes. La resta via única.

BIBLIOGRAFIA : Ed. Alpina té cartografia de la zona de la Pica d’Estats.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.