Horas  5 horas 14 minutos

Uploaded 13 de Setembro de 2009

Recorded Setembro 2009

Visualizado 5330 vezes, baixado 133 vezes

próximo a Torà de Riubregós, Catalunya (España)

Ascensió a Pinós (928 m) del repte 100 cims en btt. Cim nº 252 de la FEEC. Ciclable fins al cim.

Passarem per:
Torà, Serra de Sant Donat, Serra de Claret, Claret, Pinós(vertex geodèsic), Mare de Déu de Pinós, Ardèvol, Soldevila, Llanera, Esglèsia i Castell de Llanera, L’Hostal Nou, Peracamps, La torre de Vallferosa, Riera de Llanera, Ramells, Sant Miquel de Fontanet, Torà.

IBP índex: 132 BA

Surto de Torà, pujant per la serra de Sant Donat,amb alguna pendent forta sobretot a l’arribar a la serra de Claret, al canviar de vessant baixem al poble de Claret, tornem a pujar resseguint aquesta ultima serra i enllacem la de Pinós, farem el punt més alt del dia al passar pel cim del Pinós (928m), on hi ha un vèrtex geodèsic.

Planejarem una mica i baixarem fins a la Mare de Deu de Pinós, seguirem baixant cap a Ardèvol per pista enquitranada, al sortir trenquem a la dreta per una pista que passant per Soldevila ens porta fins la rasa de Llanera, comencem a pujar cap a l’Església de Sant Martí de Llanera i el seu Castell.

Marxem amunt cap a L’Hostal Nou el punt mes al nord de la Ruta, i passant per Peracams, arribo a Vallferossa on per un caminoi baixo fins la Torre de Vallferosa, continuo el sender que baixa a la riera de Llanera, amb algun tram complicat de pedalar i segueixo una pista que va per prop de la riera de Llanera.

Al travessar la riera de Llanera, cal parar atenció, ja que es deixa la pista i es tomba a la dreta pujant per la vora d’un camp que quan s’acaba continua per un corriol poc fressat, hi ha alguna marca groga i blava, i s’ha de tenir fe cega en el GPS, al arribar a una pista s’acaben els dubtes i passant per Ramells, arribem a una carretera que ens porta a Torà tot passant per l’Església de Sant Miquel de Fontanet.