Horas  3 horas 9 minutos

Recorded Agosto 2014

9,8

Visualizado 969 vezes, baixado 52 vezes

próximo a Riudellots de la Selva, Catalunya (España)

Ruta circular que porta de Riudellots de la Selva a Caldes de Malavella mentre es fa la ruta de les ermites d'aquesta darrera vila. Es tracta d'una ruta senzilla pel que fa als desnivells i també fàcil d'orientar-se ja que està tota senyalitzada amb bandes grogues i senyals que fan molt difícil perdre's.

El punt de sortida és Riudellots de la Selva, d'on es surt en direcció a l'Onyar, que es creua, i es continua cap a Sant Andreu Salou. Arribar-hi és senzill, entre camps i ondulacions, una de les quals seveix per superar la via del tren per sobre. En aquest tros de camí no hi ha marques, es comencen a trobar a partir de Sant Andreu.

De Sant Andreu se surt per la carretera en direcció a Caldes, la GI-6742, fins que troba la GI-6741, aquí cal continuar recte per un camí molt ben marcat que comença dins d'un bosc. Cal seguir les marques i el track, ja que hi ha algun trencant. S'arriba a la carretera GI-674, de Caldes a Llagostera, que cal seguir cap a la dreta fins al trencant del mas Matetas. El camí té petites ondulacions fins que es creua la C-35 per damunt. En aquest punt ja es veu Santa Seclina, per arribar-hi caldrà superar alguna petita rampa. L'església està completament abandonada i presenta un lamentable estat.

Es continua per dins de la urbanització, de nou es travessa la C-35, ara per sota, i es gira a la dreta en pujada. Si se segueix bé el camí aviat es veu Sant Maurici i arribar-hi és molt senzill. Es continua cap a Sant Sebastià, ara el camí és molt diferent, molt riberenc, cal fer atenció a les marques grogues, ja que en un parell de punts s'ha de fer un gir molt pronunciat. Es continua per aquest camí agradable i es travessa un rierol per una palanca (foto 5). Després vindrà el torn a la via del tren per un pas a nivell. I després d'una urbanització, s'arriba a Caldes de Malavella, on s'accedeix per un túnel molt estret per sota l'estació.

Es continua cap a Franciac per un camí asfalatat que té una certa pujada. Després es converteix en camí i llavors ja és molt més favorable. Un cop a Franciac es continua per el camí asfaltat i se segueixen els senyals fins arribar a Riudellots. És un camí molt ràpid de fer i sempre favorable.

L'IBP de la ruta és de 27BYC. Qualifico aquesta ruta com a moderada per la llargada i també per l'orientació, per bé que l'ajuda dels senyals i de les marques grogues és molt gran i permet fer tota la ruta sense cap dificultat.