Uploaded 31 de Outubro de 2019

Recorded Outubro 2019

1.278,0 km

Visualizado 128 vezes, baixado 2 vezes

próximo a Zona Universitaria, Catalunya (España)

Ruta que dona la volta perimetral a Catalunya, que hem fet en 20 etapes (estan penjades per separat), fent un total de 1272 quilòmetres i 26.149 metres de desnivell
En aquesta aventura s’ha procurat evitar l’asfalt, passant per pistes, camins i senders, alguns d’ells inèdits, poc freqüentats, per zones característiques, rellevants, i mes properes als límits geogràfics de Catalunya.
Vam sortir Barcelona per la Diagonal, creuant les següents Comarques i llocs significatius:
BAIX LLOBREGAT.- (Serra de Miramar i Roca Galera)
BAIX PENEDES.- (Parc d’Olérdola i Parc del Foix)
ALT CAMP.- (Riu Gaià-Albereda de Santes Creus)
BAIX CAMP.- (l’Alforja i Mare de Deu de Puigcerver)
PRIORAT.- (Falset i les Planes del Priorat)
RIBERA d’EBRE.- (Miravet, Riberes del riu Ebre, Pantà de Riba-roja)
TERRA ALTA.- (Batea, Serra de Pandols i Mare de Deu de la Fontcalda)
BAIX EBRE.- (Tortosa i pARC natural dels Ports)
SEGRIA.- (Tossals de Montmeneu, Serra Picarda i Ribera del riu Segre)
NOGUERA.- (Riu Noguera Ribagorzana, Pantà de Santa Ana, Congost de Mont-Rebei i Montsec
PALLARS JUSSÀ.- (Areny, Tremp, Pantà de Sant Antoni i Serra de Boumort)
ALT URGELL.- (Organyà, Gósol i Parc Natural del Cadi-Moixeró)
RIPOLLÉS.- (Ribes de Freser, Camprodón, Vall de Rigat, Supermolina, Roques Balnques)
PLA DE L’ESTANY.- (Vall d’Hortmaier)
ALT EMPORDÀ (Albanyà, Pantà de Boadella, Serra de Rodes, Parc Natural de Cap de Creus, Parc Natural dels Aiguamolls i Massís del Montgrí)
BAIX EMPORDÀ.- (Les Gavarres)
GIRONÉS.- (Tossa de Mar, Serra de Cadiretes, els Tres Turons)
MARESME.- (El Montnegre i el Corredor, Serra de Polseruda, Parc de la Serralada de Marina)
BARCELONA.- (Santa Coloma de Gramanet, Parc Natural de la Serra de Collserola)

ALBANYÀ

15ª etapa de la volta perimetral a Catalunya, per pistes, camins i senders Sortim de Camprodón pel carrer de Valencia i el de Freixenet, fins la Plaça de la Vall, seguim per la carretera de Font-Rubí, passem pel coll Pregon (5,0), creuem la urbanització, on comença un vertiginós descens per pista cimentada, amb constants revolts, que voreja la Serra d’Anyers, fins arribar a la carretera GIV-5223, que ens portarà al preciós poble de BEGET (16,5), on es imprescindible la visita al seus casc urbà. Seguim per la carretera 1,6 quilòmetres, per entrar a una pista ampla que ens durà a l’esplanada del Camps de la Farga. Deixem la pista, creuem el riu Beget, començant aquí un sender no ciclable de pujada, amb constants entrebancs de roques lliscoses, que discorre per l’obaga del Bac de les Feixes, fins arribar a les ruïnes de les Feixanes (21,8). Entre uns espessos boscos i per camins poc fresats, fem el descens per la Vall d’Hortmoier, fins arribar a la Palanca del Samsó, on es te que creuar la riera de Beget, sobre un pontet. Seguim per un camí poc fresat i irregular, fins arribar a les Feixes del Vaquer i la seva gran masia abandonada del mateix nom (28). Continuem per un camí carreter malmès de pujada, amb constants revolts, fins arribar a les Collades de la Masó (29,9)(844m), on hi ha un prat i un petit observatori meteorològic. El descens es per un corriol impracticable fins TALAIXÀ (30,4), AMB LA Ermita de Sant Martí, un refugi i varies construccions en ruïnes. Seguim baixant per un camí perdut entre pedres i matolls, fins trobar una preciosa pista que ens deixa a la riera de Sant Aniol. Girem quasi 180º, per entrar a un camí de forta i llarga pujada, entre espessos boscos. Passem pel davant una masia, on s’alleugera la pendent, per tornar als forts desnivells fins fer cim al Coll de Riu (42,5)(991,7). Iniciem el descens, Passant pels petit nucli de BASSEGODA (45,5) . La pista es cimentada i vertiginosa, amb constants revolts, de molt bon pedalar, fins arribar a ALBANYÀ (55,8)

ARENY

9ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, per pistes, camins i senders. Sportim de TARTAREU , on no més a la sortida, comencem a pujar per una pista, amb pendent constant, d’uns 4 quilòmetres, vorejant un antic camí reial que va paral·lel i que ens durà al Mas de l’Andal (km 4,8), on ens reagrupem, degut a que el “pelotò” s’ha anat estirant. Anem planejant, fins els Masos de Millà (km 7,5), veient al davant la Serra de Millà i el “rampon” que es dibuixa en zig-zag i s’enfila 1,5 qm, per la seva vessant, Estem en pla Pla de les Bruixes. Ara anem baixant entre alzinars, boixos i ginebrons, per entrar a una zona amb parades de sembrat i oliveres. La pista ens portarà al petit nucli de MILLÀ (KM.13,7). Creuem el barranc de Contorna i entrem a AGULLÒ (km 19). Per carretera arribem a CORÇÀ (km 21,7), autèntica porta del Congost de Mont-rebei. Sortim per camí de terra amunt, fins l’encreuament per anar a l’Ermita de la Pertusa, on comença el sender. Anem baixant fins al fons del Pas de la Pardina. Ara toca pujar per un zigzaguejant sender pedregós i salvar 200 metres de desnivell, per arribar a un petit mirador natural, amb el premi de gaudir d’una extraordinària vista sobre el Pantà de Canelles, amb gairebé tot el congost al davant i darrere nostre i a l’altra vessant la cinglera de la paret d’Aragò, que ens ha fet oblidar l’esforç i penalitats de la pujada Tornem a baixar per un pedregal i tornar a pujar, per arribar a El Portell, que ens donarà entrada al pas excavat la roca, que anem passant amb precaució , però gaudint del majestuós entorn. Arribem al pont Penjat sobre el barranc del Fondo, el creuem. Amb la recança del espectacularitat paisatgística que hem acabat de veure, seguim pel camí que ens durà al Centre d’Interpretació del Parc. Per una carretereta arribem al PONT DE MONTANYANA (km 44). Creuem el poble, sortint sota un porxo i passant sobre un pont medieval, per entrar a un camí carreter, paral·lel al Noguera Ribagorçana, que va creuant varis barrancs, perdent-se en alguns trams, tenint que fer us de l’orientació per seguir el track , arrastrant la bici en petites zones no ciclables , fins trobar una pista ampla que ens durà al Pont d’Orrit i tenir contacte amb la carretera per arribar a ARENY (km 61)

ARENYS DE MUNT

19ª etapa de la volta inédta perimetral a Catalunya, per pistes, camins i senders Sortim de TOSSA DE MAR per l’Avinguda de Catalunya, fins arribar a el Molí Vell (2,1), on entrem a una pista ampla, que ens durà a la Riera de Can Samada, que la seguirem pel seu marge, fins a un club esportiu (4,2), seguim pista per el Camp de la Barata, seguint el camí Vell de Lloret a Tossa. Passem pel Coll de la Palomera (7,2), on comencem en descens sostingut fins Les Alegries (11,4). Creuem la carretera C-63, per anar a una pista front la depuradora de Lloret (12,2). Passem pel davant del complex de Sant Pere del Bosc (15,5), an3m seguint entre boscos fins Sant Daniel (19,4). Seguim planejant fins TORDERA (24,3), creuem la ciutat i entrem al GR-92, que l’anem seguint fins Les Ferreres (29,7). Anem en descens fins el Pantà de Can Aulet (30,5), on seguim per unes fortes rampes que ens portaran, primer al Coll del Porc (34,7), Mare de Deu de l’Erola (37) i al Collet del Vent a Hortsavinya (37,4). Anem carenant, passem per Can Benet Vives (39,5), Can Preses (45,1), per arribar a Sant Martí de Montnegre (45,9). Seguim pujant uns 3 quilòmetres, per iniciar el descens cap a Can Paraire (51,7) i arribar a Collsacreu (55), anem baixant entre corriols i pistes, fins trobar la Riera de Sobirans (58,1), que la seguim, passant per ARENYS DE MUNT (59,7) i arribar a ARNYS DE MAR (64,1)

BARCELONA

20ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, per pistes, camins i senders Sortim d’ARENYS DE MAR on comença la riera, la segui, creuem ARENYS DE MUNT (3,5). Seguim per la Riera de Sobirans fins l’espai de lleure de Mare de Deu de Lurdes (km.65,5). Iniciem aquí unes fortes rampes de pujada, fins la Creu de Rupit (9,8). Anem carenant per la Serra de Polseruda, passem per Can Brugueràs (12), Coll Pallarés 813,9), Coll de Llorita (14,8), masia de Can Bruguera (17,8). Creuem la Urbanització de la Cornisa, iniciem aquí un llarg descens per pista ampla, fins trobar la Riera d’Argentona (km.24), la seguim, fins creuar la C-80 per sota el pont. Seguim per la arenosa riera de Clarà, per acostar-nos prop d’Òrrius (29,5). Pedalant per fortes rampes arribem a Can Genis (32,5). Passem pel Coll del Porc (33,2). Davant del Turó d’en Banús (34,2), deixem la pista i entrem a un espectacular corriol, que ens durà a Cal Senyor i a la Creu d’en Bonet (36). Seguim pista fins al Coll de font de Cera (42,3). Passem per Alella Park, Coll de la Font d’en Gurri (43,5) i Turó d’en Galceràn. Comencem a baixar per pista fins l’Alberg de la Conreria (47,8) . Seguim baixant pel bosc de la Font de les Monges, arribem al Hospital Germans Trias i Pujol (50,5), seguim fins a Can Trons (51,9). Arribem a Sant Geroni de la Murtra (53,3). Seguim fins el Cementiri Vell de Sta. Coloma (55,6). Anem per l’Avinguda Pallaresa, fins trobar el riu Besós (56,6). Seguim pel seu marge esquerra, fins trobar el pont que el creua, davant de la Deixalleria (59,5). Creuem i anem seguin pel seu marge dret, al costat de la via del tren, fins trobar el pont elevat que creua l’autopista (61,5). Estem a TORRE BARO, comencem a pujar pel carrer Castelldefels, que el deixem per anar cap a l’esquerra en gir de 180º i agafar el carrer Llerona, el deixem (63,3) i anem a l’esquerra pel carrer Capçanés, que ens durà al Mirador de Torre Baró (64). Seguim per la carretera de dalt de Roquetes, fins al Coll de la Peira (65,8). Seguim la pista fins el Forat del Vent (67,3) i Portell de Valldaura (68,9), creuant per la carretera. Arribem a l’explanada de Coll d’Erola (72,5), creuem la carretera de l’Arrabassada, la seguim uns 500 m. i en una explanada seguim per pista ampla de baixada. Passem per la Font de Can Borni (73,6), creuem el Funicular del Tibidabo i arribem al Pla dels Maduixers (75,8)

BENISSANET

3ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya), per pistes camins i senders Sortim de la Plaça del Mercadal en direcció a l’estació del FC. Seguim pel Passeig de la Bocada de la Mina, fins trobar el Camí dels Carros, el seguim fins l’encreuament dels 5 camins (km.4,1). Anem pel camí del Mig, que enllaça amb el camí de l’Aleixar. Passem pel Mas de la Tiana (6,5) i el Molí de la Roca (7,2).Seguim per la carretera T-704 (7,9) fins l’ALEIXAR (8,8). Sortim del poble per el camí de l’Alforja, passem davant la Torre Regina (11,8), seguim fins la Urbanització Portugal (13,2), arribant per la carretera TP-7013 a l’ALFORJA (15,5). Creuem la població per començar a pujar per un camí cimentat, amb fortes rampes. Passem davant la Creu del Formatge (19,5), seguim pujant entre boscos, per un preciós camí, fins arribar a l’ermita de la Mare de Deu de Puigcerver (21,8), amb espectaculars vistes panoràmiques. Comencem el descens pel camí de Mas d’en Mestre, que passa sota un gran parc eòlic (24,3). Arribem a l’encreuament del Collet dels Feixos, seguim baixant fins el Coll de la Teixeta (28,1), on entrem a la carretera TP-7401, que segueix baixant fins el km.3,8, on la deixem i entrem al Barranc de les Esporreres per un camí de fortes rampes, entre finques de conreu i vinyes, fins arribar al Coll de la Manxa (35,5), on comença el descens pel Camí de les Sentius, fins trobar la carretera davant la Creu de Santa Càndia (39), la seguim fins FALSET (40,5) Creuem la població, sortint pel Camí Vell de Gratallops, davant el cementiri, que enllaça amb el d’Esplanes, que ens durà fins BELLMUNT DEL PRIORAT (47,3)). Passem davant les antigues mines de plom, on deixem la carretera per seguir pel camí del Mas Vell, entre boscos i vinyes, fins trobar la carretera que ens portarà a EL MOLAR (55), després d’una sostinguda pujada. Sortim del poble pel GR-171 en baixada, vorejant tota la Serra dels Gobians fins GARCIA (62,2), davant el riu Ebre. Seguim per la carretera fins trobar el pont del ferrocarril que creua el riu, on el creuem (64,3). Seguim pel marge dret del riu, passem per MORA D’EBRE (70) i tot seguit arribem a BANISSANET (73,5)

CAMPRODON

14ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, per pistes camins i senders Sortim de La Molina per carretera des de l’Avinguda de Supermolina, passem per la Plaça dels Pirineus, seguim pujant per l’Avinguda del Roc Blanc, carrer de l’Estandard, el Coll Siser, seguim la carretera GI-400, que la deixem davant l’heliport (2,9). Entrem a una pista fins la Collada del Pedró (4,1), trobem altra vegada la carretera, que la deixem després d’uns 800 metres, per entrar a un bonic camí que ens portarà a la Collada de Toses (9,8)(1775m). Iniciem el descens per pista fins TOSES (13,7)(1.431). Seguim per la carretera GIV-4016, passem FORNNELLS DE LA MUNTANYA (17,4), on entrem a una pista asfaltada fins NEVÀ (20,9). Sortim del poble per un preciós camí carreter, entre humits boscos i prats. Passem davant la masia de Cal Baldrich de Dalt (23,1), anem endavant fins trobar la imponent Casa Rural de Cal Gasparó (26,5), la creuem vorejant el seu jardí, per entrar tot seguit a un espectacular sender, pedregós, entre espessa vegetació dins el bosc, tenint que creuar varis rierols i torrents, amb la bici a coll, fins arribar al Torrent de la Roca Aguda, on comença un camí que ens portarà al Collet de la Daima (31,1), el seguim en descens, creuem un pas a nivell del tren, sense barreres. Passem pel nucli de Roques Blanques (35,4), seguim per carretera fins RIBES DE FRESER (37,2), on fem la parada de rigor per avituallar. Sortim pel camí del cementiri, amb forta pujada. Passem pel nucli urbà de RIBESALTES (40,2) i tot seguit pel mas de Can Perruset (41,2), amb una gran bassa d’aigua a l’esquerra. Aquí es va suavitzant la pendent, amb un lleu descens fins PARDINES (44,3)(1.222). Creuem el poble i entrem a una ampla i duríssima pista de pujada, que no s’acaba mai, amb ondulacions entremitjos per l’aigua, que encara fa més difícil de pujar. Fem cim a la Collada Verda (50,1)(1.588m) Anem planejant, passem pel Refugi Forestal del Pla de Satlla (50,9), anem carenant per la Serra de Roques Blanques, des de on hi ha extraordinàries vistes panoràmiques de la Vall del Ter. Comencem el descens, passem per ABELLA (55,7), seguim baixant fins LA ROCA (57,7), on entrem a un bonic sender, entre una humida vegetació. Arribem a LLANARS (58,8), davant el Molí d’en Batlló i el pont. Seguim cap la carretera d’Espinalba, que després d’uns 200 metres la deixem, per entrar a un altre sender que ens durà a la masia de El Collell. Seguint la pista arribarem al casc urbà de CAMPRODÓN (61,7)

GÓSOL

12ª etapa de la volta inédita perimetral a catalunya. Sortim d’Organyà vorejant el riu Segre, fins trobar la carretera, que després de creuar el pont ens durà a FIGOLS ((2,6). Seguim cap el veïnat de ROMANINS ((2,9), on comença una forta pujada per un camí carreter, amb bones vistes a la nostra dreta sobre la vall. Passem davant la masia de La Serra (5), on la pendent es va pronunciant i salvant en varies ziga-zagues pedregoses, fins arribar al Coll de Peguera (11,2), on entrem al bosc de Voloriu, aquií el desnivell es va suavitzant fins el mas de Aïnat. Comencem a enfilar-nos fins el Coll Durau )19,1)(1.429 m). Seguim pujant fins un mirador 24,3)(1.429m), on podem contemplar tota la vall i que serveix per relaxar-nos, després del ascens, que continua fins arribar al Coll d’Ares (25,3)(1.641 m), on podem observar la Serra del Cadí i el Port del Compte. Comencem el descens, entre boscos, per un camí sinuós i pedregós, que ens portarà a OSSERA (30,9)(1.241m). Seguim cap PADRINÀS (35,8), SANT PERE (37,6) i MONTARGULL (39,4), poblets pràcticament deshabitats. Ja amb el pis asfaltat, passem pel Molí de Fórnols. Seguint la carretera arribem a TUIXÉN (45,7), on comença una sostinguda pujada per asfalt, passem per JOSA DE CADI (51,6), creuem el Coll de Josa (56,7)(1.603) i en vertiginós descens arribem a GÓSOL (60,7)

L'ARBÓS

1ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, Sortida des de la Diagonal de BARCELONA, front al Palau Reial, seguim el carril bici fins ESPLUGUES DE LLOBREGAT (km.2,5), creuem el pont, continuem el carril per la Avinguda de Cornellà. Creuem la ciutat de CORNELLA DE LLOBREGAT (4,1), arribem a la rotonda de la Avinguda del Baix Llobregat. Entrem al Parc Agrari, passem sota la A-2. Creuem el riu Llobregat per la passarel·la (7,9). Entrem al casc urbà de SANT BOI DE LLOBREGAT (8,9), el creuem per anar a trobar la carretera BV-2004, que ens durà a SANT CLIMENT DE LLOBREGAT (13,5), creuem la població, fins entrar al camí de Can Tallada (14,9), entre dos naus industrials. Anem seguint la pista fins el Coll de Can Bori (16,8), seguim en pujada pel camí de la Galena. Al km.19,1 entrem a un sender a la dreta que ens durà a la carretera BV-2041, la seguim 1,6 kms, deixant-la en mig d’un revol, per anar a l’esquerra on comença una forta rampa per un camí cimentat. Passem pel davant del Mas de les Planes. Anem planejant per camins i senders, quedant el nucli urbà de BEGUES a la nostra dreta. Passem pel mig del Mas Rigol (25,7) i Can Térmens. Ens endinsem en pujada per un camí entre boscos, fins la carretera BV-2411, davant una pedrera. La seguim fins CAN XACÓ-L’HOSPITAL (33,4), on la deixem per creuar aquest petit nucli i seguir per el Camí de la Riera de Begues, que el deixem al km.36, per entrar en un espectacular corriol de 3,3 kms., en mig de l’Avenç de Coll Estret, que ens portarà a les portes de la Urbanització de Can Mitjans. La creuem per entrar a la Serra dels Carlins, després d’uns 750 m. trobem una cruïlla de 4 camins, on entrem a un corriol de baixada, que comunica amb el fondo del Maset d’en Ferret (42,3). Estem a la Comarca del Penedès. Seguim per pista entre vinyes i boscos fins l’ARBOÇÀ DE DALT 846,5), seguim cap l’ARBOÇAR DE BAIX, on comença un sender entre lloses que ens durà a Can Segarra (47,,8). Passem per Can Torres (50) fins trobar el camí d’Olèrdola. Creuem el nucli del Sant Sepulcre (52,6). Arribem a Sant Miquel d’Olèrdola, creuem l’autovia per la rotonda i anem a trobar la pista del fondo de la Vall (54,7), la seguim fins trobar un camí asfaltat (58,3), el seguim uns 200 m., per entrar a un camí a la dreta entre boscos i de pujada, fins arribar a DALTMAR. Entrem al parc Natural del Foix, anem carenant per pistes entre boscos i un espectacular paisatge, per començar el descens fins trobar el Pantà de Foix (67,2). El creuem per sobra de la seva presa, per seguir vorejant-lo per un preciós sender fins trobar la carretera TP-2124. Anem a la dreta pr visitar el pintoresc nucli del Castell de Castellet (72,5), d’anada i tornada, fins arribar a l’ARBÓÇ (75,8)

LA MOLINA

13ªetapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, GÓSOL.- Davant la rotonda de l’Hotel Franciscó, sortim per carretera. Passem pel davant del nucli de l’Espà, anem en sentit descendent fins arribar al km.7,2, que deixem la carretera, per entrar a la urbanització d’Els Serrats i tot seguit al centre de Saldes (8,6). Tornem a entrar a la carretera B-400, que la deixarem al revolt davant el Molí de la Palanca, després de passar el pont del riu de Saldes (9,7), on veiem una espectacular vista del Pedraforca. Entrem al Parc Natural del Cadí-Moixeró, per una pista bastant fresada que va seguint la llera del riu. Passem davant el Molí de Cal Ferrer, on el camí es cimentat, de forta pendent e Entrem al Parc Natural del Cadí-Moixeró, per una pista bastant fresada que va seguint la llera del riu, amb entorns molt verds i humits. Passem davant el Molí de Cal Ferrer, on el camí es cimentat, de forta pendent en pujada i entre cingleres, arribem al Refugi Santuari de Gresolet (16,6)(1.270 m)., on hi ha una àrea d’esbarjo. Després de varis revolts per un camí pedregós, ens portarà al Coll de la Balma (21,5)(1.542m). Anem baixant, davant d’espectaculars panoràmiques. Creuem el Coll de la Bena (21,9)(1439m), seguim en descens, entre boscos, passem pel Coll de l’Artiga primer per una pista malmesa, fins entrar a una asfaltada, que ens portarà a la Àrea Recreativa de Sant Joan de l’Avellanet (21,9) i tot seguit a BAGÀ (34,6)(830m), on a la sortida del poble, la parada gastronòmica estava preparada per agafar forces, pensant el que ens esperava després. Sortim per la carretera BV-4024 DE Coll de Pal, quela seguim pel seus constants i forts desnivells, fins la cruïlla de l’Hospitalet de Roca-sançà (41,4)(1231 m), per entrar a un camí de terra entres espessos boscos i fortes pendents, oscil·lant entre el 20/23%. Trobem el petit refugi de Rebost (45,9), seguim pujant fins el mirador dels Orris, en el camí es va suavitzant fins entrar a la carretera davant el Xalet de Coll de Pal (49)(1.924m). Seguim pujant per carretera fins el Coll de Pal (2.084m)(51,4). Hem pujat més de 1.000 metres, amb 18 quilòmetres. Iniciem el descens per l’Estació d’Esquí de Coll de Pal-Comabella, on s’acaba l’asfalt i comença una pista irregular i pedregosa en descens, amb grans vistes de la Cerdanya al nostre davant. Anem baixant. Passem entre els llacs de La Molina i del Prat Agre (56,6)(1.686m), per arribarals Plans de Canaleta. LA MOLINA.

LLANÇÀ

16ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, Sortim per la carretera GI-511, passem per SANT LLORENÇ DE LA MUGA (7,5). A la sortida del poble i davant el camp de futbol, anem a l’esquerra, per agafar una pista que ens portarà a la cua del pantà de Darnius-Boadella (8,6), on comencem a pujar entre un bosc de sureres, fins trobar el presa petita (13,2). Seguim fins al mirador de l’embassament (14), el creuem sobre la presa gran, passem davant les instal·lacions administratives. Seguim per una ampla pista asfaltada que va vorejant l’aigua. Seguim endavant fins DARNIUS (18,2). Sortim per la carretera GI-502. Als 3 quilòmetres, la deixem, seguint per un camí ascendent per la Serra de Boquerons. Una vegada fet el cim (22,1), anem per una pista a la dreta que ens portarà a creuar les infraestructures de l’AVE, AP-2, i N-II (24,5). Passem pel mas Armet (25,8), Mas Martí (27,3) i entrem a CAMPMANY (28,3). Creuem el poble seguint pel camí de Vilartolí, fins trobar una petita carretera(31,3), la seguim uns 400 metres entrem a l’esquerra per un camí que s’endinsa en una zona militar, en sentit ascendent fins el Puig de la Rata (33,6) i al dolmen de la Pedra Dreta . En descens passem pel Barri de Dalt i el Barri de Baix de Vilartolí (35,1), seguim la pista i arribem a ESPOLLA (38,6). Entrem a una pista cimentada entre vinyes de pujada fins al Coll Fornell (41). En baixada creuem el singular poble de RABÓS (42,1). Anem per una carretereta tot pujant, Passem per VILAMANISCLE (46,8). Sortim del poble i comença l’ascens al Coll del Quic (48,2), anem carenant pel Massis de l’Albera, fins començar una baixada vertiginosa fins la riera de Valleta, al costat de l’Ermita de Sant Silvestre (51,6). Comença aquí l’ascens al Coll de les Portes (53,6), on hi ha unes espectaculars vistes panoràmiques del mar i Llançà als nostres peus. Els descens es ràpid fins arribar a la riera (56,8), que la seguim fins sortir a la carretera i entrar al casc urbà, per acabar a la platja de la Goleta de LLANÇÀ (58,8)

ORGANYA

11ª ETAPA1ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, Sortim de La Pobla, creuem el pont del Claverol. Seguim carretera asfaltada. Passem per SANT MARTÍ DE CANALS(4,9), sempre en sentit ascendent. Arribem al petit nucli de PESSONADA (9), on s’observen espectaculars vistes panoràmiques. S’acaba l’asfalt i comença un camí carreter de terra, que després de passar pel davant d’una granja, comença a planejar fins la tanca que dona entrada a la Reserva de la Serra del Boumort, anem baixant fins la Font de les Trilles (14’3). Seguim per una zona boscosa de pins i abundants boixos, on comencem a pujar per un camí pedregós, sinuós i de difícil pedalar. Passem davant a les ruïnes de Carreu, seguim pujant fins arribar al Coll de Llivia (25,6)1.502 m. Iniciem el descens fins arribar a la Collada de la Creu de Ferri (29,1)(1.283 m). Seguim per una pista ampla, sota la Serra de Sant Joan, fins arribar a MONTINASELL (36,2). Deixem el poble per un camí de forta pujada, que ens guiarà cap el congost del Forat del Pitarell, entre espectaculars cingles, fins arribar dalt de la Muntanya de Santa Fe. Passem pel davant d’una gran masia (38,7), seguim pujant fins arribar al Puig d’Espies (40)(1.502 m). El descens es entre boscos i per la carena sobre la Vall de Cabó, que ens guiarà fins el peu de l’Ermita de Santa Fe (45,8), on tenim que grimpar uns 300 metres, per arribar dalt de la cinglera on està situada (1.210 m.). La vista panoràmica sobre la vall del Segre es espectacular, amb Organyà als nostres peus. Desfem la pujada a peu i entrem a un corriol d’un quilòmetre , pedregós i de difícil pedalar, que ens deixarà davant del Monument de Verdaguer (47,9). Seguim per una pista ampla, que la deixem a uns 3 quilòmetres, per entrar al nucli de Caselles (49,7). Seguim per un camí poc fresat, entre conreus, que ens durà a ORGANYÀ (51,7)

REUS

2ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, Sortim de la Arboç per les cases de la Mare de Deu de Montserrat, pel camí dels Turons fins arribar a Santa Oliva (km.5,4). Creuem la població per la Avinguda de la verge del Remei, fins creuar la carretera TP-2125. Seguim per camí assaltat, creuem la AP-7 per sota i per un camí que en porta a Cal Sereno (8,2), davant mateix del Circuit Automobilístic. Creuem la riera de l’Arbornar, anem per un camí que en durà a LES PECES (11) i tot seguit a ALBINNYANA (13). Seguim pel camí de Bonastre, pugem fins al Coll de la font d’en Benet (16) i de baixada arribem a BONASTRE (18,5). Anem pel camí de Salomó, passem pel nucli de Mas Boronat, arribant a SALOMO (25,6) per un camí cimentat d’una forta pendent. Sortim en pujada per una pista que ens portarà a la Presa del Pantà de Gaià, la creuem por sobre i seguim fins LA SECUITA (37,8). Seguim per un camí fins Vistabella-Sagrat Cor (39,8). Passem pel davant del Castell de Garriguelles (41,4). Entrem a la carretera TV-2232, la deixem en una rotonda, per anar al camí del Riu, el seguim fins creuar el Riu Francolí (43), davant del Molí de la Granja de Santes Creus. Seguim pista entre camps de conreu, creuem el pont sobre l’AVE i arribem a VILLALONGA DEL CAMP (45,6). Per pistes cimentades entre camps d’avellaner i oliveres arribem a REUS (58)

RIBA-ROJA

6ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, per pistes, camins i senders. Sortim en ràpida baixada, per camins entre parets seques, envoltats de molt ben cuidats camps d’oliveres, fins arribar a la ribera del riu Algars (km.3,3), davant mateix de LLEDÓ, on el seu curs fa de límit amb l’Aragó i que anirem seguint pels seus marges. Creuem el poble d’ARENYS DE LLEDÓ (m 9,5), al marge aragonès. Seguim riu amunt anant trampejant d’un costat a l’altre. A CASERES (km18,8) el deixem i creuem la carretera TV3344, per endinsar-nos a la Vall de les Torres, sempre amb relaxant baixada, entre boscos i verds sembrats, fins arribar al cap de munt d’un turó, on el paisatge canvia radicalment davant nostre; terres blanques i grans extensions de vinyes de ceps que comencen a verdejar, que ens acompanyaran fins arribar a BATEA (km.30). A la sortida del nucli urbà, per camins de puja i baixa, també entre vinyes, anem a trobar la carretera a les portes de LA POBLA DE MASALUCA (km.40). baixem per una relaxant pista, fins arribar a trobar el Pont de Berrús (57,2), on es comença pujant per una petita carretera de considerable desnivell (230 m amb 3,5 km) i revols constants, fins arribar a l’Ermita de santa Magdalena de Berrús (km 60,7) El mateix desnivell, el fem baixant per la part oposada, fins arribar a la ribera del riu Ebre, que el creuem sobre les comportes de la Central Hidroelèctrica i ja per una petita carretera, arribar al nucli urbà de Riba-roja (73,2)

TARTAREU

8ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, per pistes, camins i senders. Sortim per camins agrícoles asfaltats, entre plantacions de presseguers i terres d’horta. Creuem la carretera L-800 i els camins ja son de terra. Davant del Pantà de la Mina, trobem la sèquia de la Socarrada (km 11), que l’anem resseguint , fins la confluència amb el Canal d’Aragó i Catalunya (km 15,3), que també seguim per la pista de servei al seu costat, envoltats de extenses i ben cuidades vinyes, fins arribar a RAIMAT (18,4). Seguim per un petit bosc cap el Pantà Gros i tornem agafar el curs del canal, que creua el petit nucli de LA SAIRA (km 24,9). Voregem l’Aeroport de Lleida-Alguaire, entre extensos plans, fins arribar a ALMENAR (km 36,2). A la sortida del poble, anem a trobar la riba del riu Noguera Ribagorçana, que seguim pel seu marge, fins passar sota el pont d’ALFARRÀS (km.41,4). Creuem el riu per entrar a IVARS DE NOGUERA (km 44,5). Em deixat els plans i entrem en terrenys muntanyosos , la sortida del poble es per un camí estret que puja entre alguns camps de fruiters, cada vegada més espaiats, entrant a boscos de pins i alzines, entre barrancs . Una vegada acabada la pujada, ja veiem als nostres peus les aigües del Pantà de Santa Ana, seguim avall, per desviar-nos a l’ermita de Sant Julià i continuar entre boscos i vorejant el pantà, que el deixem per començar una llarga i sostinguda pujada que ens durà a ALBEROLA (63,6). Deixem el camí i entrem a una vall sota la serralada de Sant Miquel, amb grans extensions de sembrats, per on discorre una petita i ràpida carretera, que ens durà a la fondalada, on es troba el Molí de Tartareu (km 70,2).

TORROELLA DE MONTGRI

17ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, per pistes, camins i senders Sortim de LLANÇÀ per el GR-11, amb ascens fins el Coll de les Portes(3,7), per seguir fins l’Ermita de Sant Silvestre(5,3), on hi arribem per un corriol. Seguim fins el petit nucli de Valleta(8,5). Fem un quilòmetre per carretera i entrem a un camí on comencem a pujar. Passem pel Coll de Canyelles (12), arribem al Dolmen del Mas de la Mata (14,3). Seguim pujant fins trobar la carretera GIP-6041, la creuem i ens enfilem per un camí pedregós de considerable desnivell, per arribar al encreuament de les Fonts d’en Guillem (17,3), on ens desviem fins arribar a un turó, on tenim Sant Pere de Rodes als nostres peus i unes espectaculars vistes a tot el Cap de Creus. Tornem enrere per seguir baixant , passem pel l’Ermita de Santa Helena i arribem al Monestir (19,6 km) (aquí ens dividim en dos grups, uns baixen pel sender del rec dels Gaitens “no ciclable” amb la bici arrastrant i els altres per la carretereta) els primers fins la Selva de Mar i els altres passant pel PORT DE LA SELVA (26). Ens reagrupem a SELVA DE MAR. Comencem a pujar en fortes rampes, passem pel Mas Estela (29,4)fins arribar al Coll de Sant Genis (31,9 km). Iniciem el descens enllaçant camins, senders i trialeres, passant per la Torre del Moro (33,5), fins arribar a ROSES (37,8). Sortim planejant, creuem l’Urbanització de Santa Margarida (km.38,9), EMPURIABRAVA(43,8), entrem al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, passem per l’àrea de lleure del Cortalet (49,8), creuem la desembocadura del riu Fluvià (55,8). Arribem a SANT PERE PESCADOR (59), seguim vorejant el mar fins SANT MARTI D’EMPURIES (67,6). Anem per carril bici fins a L’ESCALA (69,5). Entrem al Parc Natural del Montgrí, per la Muntanya del Sobrestant (76,4), seguim pujant entre boscos fins la part més alta a la Casa del Guarda (km.80,5), En descens i per pista ampla arribem a TORROELLA DE MONTGRI (KM.83,8)

TORTOSA

4ª etapa de lavolta inédita perimetral a Catalunya, Sortim del costat del pont, pel Camí Vell de Benissanet o de les Sénies, que ens portarà a BENISSANET (km.4), seguim per la carretera T-324 fins a MIRAVET (8,8), pugem al Cap de la Vila i el Castell. Seguim baixant per l’empedrat fins a la llera del riu i anar per el Camí de les Blores, que el deixem al km.10,6, per entrar a una pista cimentada amb fortes rampes que ens durà al Coll d’Argoles (13,3). Comencem el descens entres camps de cultiu, fins arribar a EL PINELL DE BRAI (17,8). Per la carretera N-230b arribem al desvio, que ens porta a l’antiga Estació de Pinell (23,6). Som a la Via Verda de la Terra Alta, entrem al túnel direcció nord, seguim la via fins l’area de Mare de Deu de la Fontcalda (28,9). Tornem pel mateix trajecte direcció sud que hem vinut. Tornem a passar per l’estació del Pinell, ara es la Via Verda del Baix Ebre, l’annem seguint. Creuem XERTA (46,1), passem per ALDOVER (50,9), ROQUETES (57,8), creuem el riu Ebre, sobre el pont de ferro i arribem a TORTOSA (61,5)

TOSSA DE MAR

18ª etapa de la volta inédita permetral a Catalunya), per pistes, camins i senders Sortint de TOROELLA DE MONGRI, creuem el riu Ter, seguim fins GUALTA (KM.3,1), anem planejant, passem per FONTANILLES (5,4), PALAU SATOR(km.8), PERATALLADA (10,1), seguint el GR-92 trobem CANAPOST(12) i VULPELLAC (14,4), fins arribar a LA BISBAL (15,1). Creuem la ciutat i seguim per pista entre camins de cultiu, fins arribar a les primeres “estribacions” de Les Gavarres, on comencem a pujar per la riera de Mas Mates, per pista alternativa amb senders i trialeres i envoltats de boscos. Passem per la font del Pinyol (27,5). Seguint per fortes rampes, arribem al Mirador de Puig d’Arques i al Radar (km.28,7) Iniciem el descens cap a la Creu d’en Sabater (29,2), seguim baixant per la carretera de la Lloreda. La deixem al km.32, per entrar a un camí a l’esquerra, que continua baixant. Passem pel Dolmen d’en Roquet (33,5), per arribar tot seguit a ROMANYA DE LA SELVA(35,5). Seguim en descens per el Mirador de les Mirandes (36,5) i la zona de BELL LLOC (37,6). Aquí entrem a un espectacular corriol, que ens portarà a l’antiga Estació de la Font Picant (40,1),del carrilet de Girona. Continuem per la carretera GIV-6613, Fins al Mas del Pla (42), on entrem a una pista ampla que ens porta a Can Dalmau (43,1). Comença aquí l’ascensió a la serra de Cadiretes. Passem per Sant Baldiri (51,3), Can Cabanyes de Montagut (54,1) i arribem dalt el Puig de les Cadiretes (km.56,6), on està situat el punt geodèsic , amb impressionants vistes panoràmiques als quatre vents. Iniciem el descens entre boscos fins trobar la Riera de Tossa (63,7), que la seguim fins arribar a TOSSA DE MAR (66,5)

ALCARRAS

7ª_etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, per pistes, camins i senders. Sortim per camins agrícoles asfaltats, entre plantacions de presseguers i terres d’horta. Creuem la carretera L-800 i els camins ja son de terra. Davant del Pantà de la Mina, trobem la sèquia de la Socarrada (km 11), que l’anem resseguint , fins la confluència amb el Canal d’Aragó i Catalunya (km 15,3), que també seguim per la pista de servei al seu costat, envoltats de extenses i ben cuidades vinyes, fins arribar a RAIMAT (18,4). Seguim per un petit bosc cap el Pantà Gros i tornem agafar el curs del canal, que creua el petit nucli de LA SAIRA (km 24,9). Voregem l’Aeroport de Lleida-Alguaire, entre extensos plans, fins arribar a ALMENAR (km 36,2). A la sortida del poble, anem a trobar la riba del riu Noguera Ribagorçana, que seguim pel seu marge, fins passar sota el pont d’ALFARRÀS (km.41,4). Creuem el riu per entrar a IVARS DE NOGUERA (km 44,5). Em deixat els plans i entrem en terrenys muntanyosos , la sortida del poble es per un camí estret que puja entre alguns camps de fruiters, cada vegada més espaiats, entrant a boscos de pins i alzines, entre barrancs . Una vegada acabada la pujada, ja veiem als nostres peus les aigües del Pantà de Santa Ana, seguim avall, per desviar-nos a l’ermita de Sant Julià i continuar entre boscos i vorejant el pantà, que el deixem per començar una llarga i sostinguda pujada que ens durà a ALBEROLA (63,6). Deixem el camí i entrem a una vall sota la serralada de Sant Miquel, amb grans extensions de sembrats, per on discorre una petita i ràpida carretera, que ens durà a la fondalada, on es troba el Molí de Tartareu (km 70,2).

HORTA DE SANT JOAN

5ª etapa de la volta inédita perimetral a Catalunya, per pistes, camins i senders. Sortim de Tortosa creueant el Riu Ebre sobre el pont metàl·lic de la Via Verda, Al qm.2,2 deixem la via Verda i anem pel camí de Mirambó, fins als Reguers, per un fals pla, que ens durà a les estivacions dels Ports, on per la Vall Cervera, comencem una sostinguda pujada fins creuar la carretera TV-3422. Seguim pujant pel camí de la Font d’en Solà, per arribar al Coll de la Creu (km.16,8) Per una pista ampla i en descens arribem al ALFARA DE Carles (17,5). Anem seguin entre camps d’oliveres i alguna granja ramadera, fins arribar al Mas d’Ossera i la seva gran bassa, que la voregem. Aquí els camins s’estrenyen, convertint-se en corriols de pujada pedregosos i a penes ciclables. Bici al coll i amunt per arribar al espectacular Pi del Perillo (km.24,7) Sortim per un semi corriol que ens durà al Canal de Xerta, el resseguim pel seu marge, fins la carretera TV-3541 (km.29,1), la seguim uns 5 kms fins PAÜLS, Ja ben frescos i el pap ple, comencem pujant entre camps de conreu i camins carreters, que es van endinsant entre boscos fins entrar a la carretera, que ens durà a PRAT DE COMPTE (km.44,3). Seguim per l’asfaltat i sobre una llarga recta, de on sortim per enfilar-nos a un pedregós camí (km.52,5), que ens portarà al cap de munt d’un divertir corriol de secà penjat sobre el marge d’un turó, fins arribar al Mas de Sanxet. Per un camí pedregós en un principi i cimentat després, ens presentem al singular Safareig de la Vila, fotogènic per tots els costats. Tot seguit arribem a la plaça de HORTA DE SANT JOAN,

LA POBLA DE SEGUR

10ª etapa de la volta perimetral inédita a Catalunya Sortim d’Areny per la carretera, que la deixem, per accedir al Pont D’Orrit, davant una petita ermita, primer per un camí asfaltat, que tot seguit es transforma de terra, que va pujant constantment. Passem pel davant del pintoresc poblet abandonat de ESPLUGAFREDA (km.6). El camí va revoltant i en ascens vorejant la preciosa vall, fins cap de munt de la costa a la Roca Foradada (km14,7-altura 1.320 m), La panoràmica es espectacular a tots els costats i a les dos vessants de la carena, amb molt bones vistes de totes les valls que es veuen des de l’altura. Iniciem un vertiginós descens per la Serra de Gurp, entre barrancs i esplèndides panoràmiques de tota la conca de Tremp i Pantà de Sant Antoni al nostre davant , fins arribar a les Bordes de Seix (km 22), on decidim desviar-nos cap a les Bordes de San Miquel 8KM 22,5), seguim cap el Tossal de Farga (km 24) i arribar a TREMP (km 30). Després de creuar la ciutat i el pont del riu sobre el Noguera Ribagorça, deixem la carretera i seguim per un camí que va pujant suaument pel barranc de La Coma, veient bones perspectives del Pantà de Sant Antoni . Anem pujant i baixant per diferents tobogans. Passem per la Font de la O, on hi ha un copiós salt d’aigua, abans d’arribar a Aramunt (43,6 Seguim per la carretera que ens portarà al centre del casc urbà de LA POBLA DE SEGUR (km 50,2)