Tempo em movimento  uma hora 4 minutos

3,9
7,7

Visualizado 13 vezes, baixado 0 vezes

perto de Benicàssim, Valencia (España)

Mooi kort en makkelijk mountainbikerondje om even te testen of de geblesseerde rug het aankan om over de hobbelpaden te rijden. Erick rijdt een gedeelte van de wandeling die we eerder hebben gelopen en kent dus de weg. Sommige foto's komen van deze wandeling.

Om de wandeling te bekijken of te gebruiken kun je onderstaande link gebruiken;

Vanaf onze camping Tauro in Benicasim rijden we over de groene fietspaden naar de parkeerplaats onder Castell Vell en de Ermita Santa Magdalena. Deze zijn te bezoeken en hebben een prachtig uitzicht over Benicasim en de vallei van Castellon.
Ook is er een infocentrum over de ontstaan-geschiedenis aan de andere zijde van de heuvel waarop het kasteel en de kapel staan.

Wij gaan linksaf en de volgende kruising rechts om dan onverhard verder omhoog te slingeren tot aan de ruïne van een oude boerderij. Hij staat iets van het pad af en een beetje verscholen in het groen maar het is een fotogenieke plek.

Verder omhoog en bij de volgende wegwijzer die naar Borriol verwijst gaan we rechtsaf een smal paadje op naar de font en kapel de la Salut.
Je rijdt tegen de kapel aan met twee mega grote pijnbomen voor de ingang. Binnen zie je de overblijfselen van een ooit prachtig interieur maar er is brand gesticht en een groot gedeelte is verbrand.

Aan de linkerzijde, iets naar achteren staat het tegeltableau van wat een prachtige fontein is geweest.

Wij vervolgen het pad linksaf en komen op de asfaltweg uit om die een stuk linksaf omhoog te volgen tot aan de eerste onverharde afslag die we nemen om aan de afdaling te beginnen.

Het rijdt eerst over gravel maar dan een flink stuk over beste keien. Alles blijft heel en zonder mankeren komen we op het asfalt in de wijk Montornes, een villawijk van Benicasim in de heuvels boven de stad.
Over de Avinguda de les Palmes, de ontsluitingsweg van de wijk rijden we naar beneden, kruizen de snelweg AP7, het spoor en de N340 om benicasim in te rijden.

Waar de bebouwing begint, begint ook de Via Verde die we opgaan. Deze groene fietsweg rijden we tot de kruising met het fietsmonument en gaan rechtsaf, volgende weer rechts en we staan naast de camping.

Mocht deze fietstocht je aanspreken en/of heb je hem gefietst dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling.

Veel fietsplezier.

Ver mais external

Camping

Vertrek vanaf camping Tauro

Bij Castell Vell linksaf

Linksaf omhoog

Ruínas

Ruïne

Tijdens een eerdere wandeling hier al langs gelopen en even de foto's geleend.

Local religioso

Ermita de la Salut en font de la Salut

Rechtsaf en op de asfaltweg CV-147 linksaf omhoog

Rechtsaf overhard pad op afdalen

Linksaf keienpaadje op afdalen

Interseção

Linksaf door de wijk Montornes verder naar beneden