Tempo em movimento  3 horas 6 minutos

Enviada em 15 de Dezembro de 2020

Registrada em Dezembro 2020

Visualizado 22 vezes, baixado 0 vezes

perto de Benicàssim, Valencia (España)

Mooie tocht over de bergketen van het Natuurpark Desert de les Palmes via Coll de la Mola naar La Pobla Tornesa, richting Borriol langs de Ermita San Vicente. Dan weer omhoog door de Urbanisatie La Coma langs de golfbaan en retour naar Benicasim via de Ermita Magdalena en Castell Vell.

Deze route is op een mountainbike gereden maar is ook wel te doen op een gewone, eventueel elektrische fiets met versnelling.
Om de foto's op een computer of laptop beter te kunnen zien, klik op de pijltjes rechtsboven. De foto's openen in een groter veld en in een hogere resolutie.

Vertrekpunt is camping Tauro in Benicasim. Geheel naar tevredenheid verblijven wij op deze stek. De camping is onder beheer van vriendelijke uitbaters. Het nieuwe sanitairgebouw wordt dagelijks geheel "ontsmet" en de douches zijn lekker heet. Er is een restaurant en voor warme dagen staat er een schoon zwembad ter beschikking.

Via het groene fietspad dat geheel achter Benicasim doorloopt rijden we naar de bergweg CV-147. Deze asfaltweg is een populaire route bij fietsers en is gemarkeerd met informatieborden waarop de hoogte, afstand en stijgingspercentage staat.

Het hoogste punt ligt bij het klooster, hier is ook een prachtig "panoramabalkon" met zicht op de kust beneden en het antieke klooster. Dit is niet het hoogste punt van onze route. we dalen een klein stukje richting Castellon en gaan bij restaurant Bruno rechtsaf de brede onverharde weg op naar Coll de la Mola. Hier ligt ons hoogste punt op 538 meter.

De afdaling gaat een stukje sneller en in no time staan we in het dorp La Pobla Tornesa.
Nu volgt een stuk fietspad dat parallel aan de snelweg CV-10 loopt en rijden we tot vlak voor Borriol.
Hier steken we de snelweg over via de flyover en hier kun je even heen en weer naar de Ermita de San Vicente om dan de weg te vervolgen naar de urbanisatie La Coma. Een villawijk naast de golfbaan.

We volgen de doorgaande weg en bij de mijn gaat het steil naar beneden om in de boomgaarden uit te komen. We kruisen de snelweg AP7 en de N340 om een stukje de N340a te volgen tot de afslag waar de Camino de Santiago oversteekt.
Deze volgen we nu tot aan de Ermita Magdalena en Castell Vell.

Na eventuele bezichtiging wat de moeite waard is gaat de route de laatste kilometers terug naar Benicasim over de speciaal aangelegde fietsbaan vrij gelegen van het overige verkeer.
Herkenbaar aan de groene kleur van het asfalt loopt deze tot aan de rotonde vlak voor de camping.

Mocht deze fietstocht je aanspreken en/of heb je hem gefietst dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling.

Veel fietsplezier.

Linksaf Camino de Santiago volgen

Rechtsaf naar Ermita Magdalena en Castell Vell

Rechtsaf na bezoek Ermita Magdalena

Linksaf laatste kilometer terug naar de camping