Tempo em movimento  3 horas 27 minutos

Registrada em Dezembro 2020

-3 m

Visualizado 13 vezes, baixado 0 vezes

perto de Benicàssim, Valencia (España)

Pittige mooie mountainbike-tocht door en om het Natuurpark Desert de les Palmes waarbij we de twee kloosters zien, twee waterbronnen passeren en twee Ermita's bekijken.

Vertrek is de camping Tauro waarop we verblijven. Een prima camping met super schoon sanitair en lekker warme douches. Vriendelijk personeel, plaatsen op fijn grind, Wifi en stroom incl. en een open zwembad voor de bikkels.

Vanaf de camping rijden we linksaf richting de N340 die we oversteken evenzo het spoor en de AP7. Meteen hierna linksaf het asfaltweggetje door de mandarijnen-boomgaarden naar de kruising met de bergweg CV-147 bij Castell Vell.
Hier start de bemeterde klim omhoog naar het klooster. Iedere kilometer staat er een bord met de afstand en het stijgingspercentage.

Boven kijken we even bij het Karmelieten-klooster en stoppen op het panorama-terras om te genieten van het uitzicht over de vallei met onder ons het antieke klooster van de karmelieten.

We dalen een stukje de bergweg af tot de afslag naar Font Talla en gaan hier linksaf. Deze Cami de Miravet loopt bijna in z'n geheel bergaf en naast Font Talla in het begin is een bezoekje mogelijk aan Font del Perello aan het eind van deze weg.

Op de kruising gaan we linksaf richting Cabanes. Op de volgende rotonde gaat het weer linksaf en rijden we over een onverhard pad tussen de amandelbomen door naar het fietspad dat langs de snelweg CV-10. We gaan linksaf deze een stuk volgen tot de eerste mogelijkheid om de snelweg over te steken bij de fly-over. Aan de andere zijde van deze snelweg blijven we het groene fietspad volgen en rijden La Pobla Tornesa binnen.

Langs de kerk en door het centrum verlaten we het dorpje weer en vervolgen het speciaal aangelegde fietspad naar Borriol.
Nu volgt een flink stuk van zo'n 7,5 kilometer waar we pal naast de lawaaiige snelweg rijden. Uiteraard veilig afgescheiden en op een eigen fietspad, maar mooi is anders.

Vlak voor Borriol gaan we weer de snelweg over om even heen en weer te rijden naar Ermita San Vicente en vervolgen dan de weg langs de golfbaan door de villawijk La Coma. Aan het eind van de wijk hebben we een mooi uitzicht vanaf de heuveltop op de kustlijn van Castellon en Benicasim.

De weg stort zich naar beneden en slingert om de cementmijn heen. Vlak voor de N-340 gaan we linksaf een smal weggetje op parallel aan deze weg. Hij loopt tussen de boomgaarden door naar de kruising bij Ermita Magdalena. Voordat we rechtsaf gaan kunnen we even bij de kapel kijken, de moeite waard.

Het groene fietspad gaat de snelweg AP7 over en gaat verder langs een paar rotondes tot aan de straat Jaume I waaraan onze camping ligt.

Om de foto's in een betere kwaliteit te zien op laptop of computer, klik op de pijltjes rechtsboven. De foto's openen dan in een groter venster in een hogere resolutie.

Mocht deze fietstocht je aanspreken en/of heb je hem gefietst dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling.

Veel fietsplezier.

Local religioso

Karmelieten-klooster

Panorama

Panorama boven bij het klooster

Fonte

Zicht op de kust van Castellon en Benicasim

Rechtsaf, eventueel nadat de Ermita Magdalena bezocht is

Interseção

Bij de rotonde met de paella-pan rechtsaf