• Foto de Peülla - Refugi Amitges (+ Pic Amitges 2851m) - hivernal
  • Foto de Estany Gerber
  • Foto de Refugi Gerber
  • Foto de Pic d'Amitges (2851m)
  • Foto de Coll d'Amitges

Tempo em movimento  4 horas 18 minutos

Horas  6 horas 58 minutos

Uploaded 18 de Fevereiro de 2019

Recorded Fevereiro 2019

2,2
4,4

Visualizado 71 vezes, baixado 2 vezes

próximo a Sorpe, Catalunya (España)

Ruta hivernal per la Vall de Gerber, amb vistes al Pic d'Amitges en la major part del recorregut. Comencem a l'aparcament de La Peulla (pistes de Baqueira Beret) i acabem el recorregut al refugi guardat d'Amitges, en ple Parc Nacional d'Aigûestortes i l'Estany de Sant Maurici.
La ruta forma part d'una circular que vam fer tornant per la Vall de Cabanes *Refugi Amitges - Refugi Gerdar (+ Pic de Bassiero)*
La categoritzo com a Alpinisme per l'ús de grampons i piolet en alguns trams de la ruta. Els trams amb menys pendent, els vam fer en raquetes. Ens trobem trams de neu pols i d'altres de neu dura.
Ruta esquiable, excepte l'ascens al Pic d'Amitges.

És una ruta exigent físicament quan es fa en hivernal. Fins al Llac de Gerber, el camí s'enfila progressivament. Allà, cal vencer un bon desnivell (ús de grampons) i encarar, de manera més progressiva, cap al refugi lliure de Gerber (o Mataró). A partir d'aquí, tornem a agafar forta pendent fins al Coll de l'Estany Gelat, i d'aquest enfilem drets cap al Coll d'Amitges (ús de grampons). Un cop al coll, en 20min podem fer el Pic d'Amitges i tornar al coll de nou. D'aquí, la baixada fins al refugi d'Amitges ens pot portar una hora, segons estat de la neu.

(el track hauria de començar a l'aparcament de La Peulla. I la ruta son uns 1000m de desnivell positiu)

Poc després de l'inici del Llac de Gerber, nosaltres agafem la pendent més inclinada cap a l'est, fent ús de grampons. Es pot agafar amb menys pendent cap al final del llac.
Passem uns metres per sota