Horas  uma hora 21 minutos

3,2
6,5

Visualizado 1831 vezes, baixado 50 vezes

próximo a Reus, Catalunya (España)

Avinguda Marià Fortuny - Carretera de Montblanc - El Camí el Burgar - El Barranc del Pi del Burgar - El Camí del Mas de Senalletes - Pont carretera C14 - Torrent d'en Bartra - Carretera d'Almoster a la Selva T3231 - Bifurcació Almoster - Barranc del Picarany - Urbanització Sant Joan - Xalets Quintana - Avinguda Marià Fortuny

Ruta circular amb començament i final a Reus. La ruta ens portarà fins als vols d'Almoster, població també del Baix Camp a través de camins, barrancs i rieres tot travessant camps i masos. La ruta es apta per a fer caminant, corrent o en BTT.

Començarem la ruta a l'Avinguda Marià Fortuny a l'alçada de la carretera de Montblanc, anirem primer per la vorera esquerra en direcció Montblanc fins al carrer de les illes Medes, passat el cementiri on al final del carrer a l'esquerra agafarem el camí del Burgar. Seguirem pel camí asfaltat fins al Barranc del Burgar on ens hi endinsarem en direcció a la muntanya fins arribar a l'imponent Pi del Burgar. Girarem a la dreta i anirem a buscar el Camí del Mas de Senalletes fins arribar a la C14. Aquest Camí es quasi tot de terra i puja lleugerament. Travessarem la carretera C14 pel pont i seguirem en direcció a la muntanya pel camí asfaltat del Torrent d'en Bartra fins que ens creuem amb la carretera de la Selva a Almoster. Girerem a l'esquerra en direcció Almoster tot seguint la carretera durant un quilòmetre aproximadament. Arribarem a un gir de 90 graus que fa la carretera a la dreta i ja estarem a pocs centenars de metres d'Almoster. Deixarem la carretera en aquesta intersecció i anirem a buscar el Barranc del Picarany per baixar de tornada a Reus. Aquest camí se'ns farà força agradable de fer corrent ja que al ser de baixada la sorra del mateix barranc ens amortirà molt la baixada. Arribarem a Reus passant pel costat de la urbanització Sant Joan i els Xalets Quintana fins a arribar al mateix punt de sortida. Just a cent metres del punt de sortida tenim una font a la mateixa carretera per la qual passarem dos cops, a l'nici i final de la ruta.