Tempo em movimento  uma hora 30 minutos

Registrada em Dezembro 2020

6,2

Visualizado 25 vezes, baixado 0 vezes

perto de Benicàssim, Valencia (España)

Vanaf de camping Tauro in Benicàssim rijden we een lekkere fietstocht omhoog over de bergweg CV-147 tot aan het klooster boven op de berg en daarna in 1 streep weer naar beneden het dorp in.
De klim zelf is gemarkeerd met een startpaal beneden en een finishpaal boven.
iedere kilometer staat er een bord met de afstand, hoogte en stijgingspercentage.
Het is mogelijk om de klim van beide zijden te maken. Wij kiezen deze keer is de iets steilere kant, die vanaf de Benicasim zijde.

De camping Tauro waarop wij verblijven is een vriendelijke Spaanse verblijfplaats met superschoon sanitair, lekkere douches, een restaurant, zwembad wat gewoon open is en staanplaatsen op fijn grind.

Vanaf de camping gaan we rechtsaf over het speciale fietspad en rijden door het centrum naar het viaduct over de AP7.

Hier begint ook de eigenlijke klim over de prachtige bergweg die op door de weekse dagen lekker rustig is. In het weekend rijden er tientallen fietsers naar boven en beneden en ook de auto's die boven in het berggebied wandelingen gaan doen wurmen zich dan omhoog. Beter dus op een rustige dag rijden.

Bijna boven kijken we even op het uitzichtpunt. Hier heb je een prachtig uitzicht op de vallei met daarin het antieke klooster of wat daar van over is. In de diepte de kust en Benicasim waar we vandaan komen. De bergweg ligt als een glimmend lint tegen de berghelling.

We rijden nog een klein stukje verder omhoog en passeren het nieuwe klooster van de Karmelieten. Op de parkeerplaats tegenover het klooster staat het routebord met een foto van het hele parkoers op en neer.

Verderop is de eigenlijke finishlijn. We maken een fotootje en dan windjack aan en als een speer naar beneden.

Beneden komen we uit bij het museum wat gratis toegankelijk is en verteld over Castell Vell en Ermita Magdalena. Leerzaam en leuk.
Op de kruising gaan we linksaf en hier kun je even naar het kasteel en de kapel gaan kijken alvorens verder te rijden.

De route loopt nu over een smalle landweg tussen de mandarijnenbomen en mango's door naar het viaduct over de AP7.
Hier scherp rechtsaf eroverheen en de weg vervolgen tot de rotonde met de weg Jaume I waar we weer linksaf gaan naar de camping.

Mocht deze fietstocht je aanspreken en/of heb je hem gefietst dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling.

Veel fietsplezier.

Ver mais external

Camping

Vertrek vanaf camping Tauro

Interseção

Rechtsaf het fietspad volgen

Start van de bergweg met de kilometerborden