Horas  9 horas 49 minutos

Uploaded 25 de Junho de 2019

Recorded Junho 2019

Visualizado 133 vezes, baixado 3 vezes

próximo a València d'Àneu, Catalunya (España)

Circular completa d'Isil a Beret per Montgarri, baixada Bonaigua i visita al Gerdar.
Amb trams de senders difícils combinats amb pistes molt fàcils i un tram de baixada per carretera.

Vall d'Àneu i Vall d'Aran MTB 2019 from bttmania.org on Vimeo.

Vídeo https://vimeo.com/345515083
Vistes espectaculars, valls increïbles, senders durs, pujada i baixada cafres, boscos màgics.

Sortim de València d'Àneu i ben aviat agafem un corriol poc ciclable cap a Borén, millor evitar-lo si està humit doncs té trams força enfangats freqüentats per les vaques.

Carretera secundària de Borén a Alòs d'Isil fins el refugi del Fornet on fem un refrigeri i comença la part més agradable de la ruta amb pista de pujada progressiva entre prats i boscos fins a Montgarri on dinem car i sobretot molt lent.

Seguim cap el pla de Beret amb el seu bestiar als prats i tombem per la pujada forta del dia cap el coll dels Arcoïls. En uns 6Km guanyem 500m tot i tenir una baixada al mig, hi ha rampes del 23% sense cap ombra on es perd tracció fàcilment. És durillo remuntar les pistes d'esquí.

A la baixada de nou tenim un terreny que agafa poc i pendents molt forts, és fàcil acabar per terra en els primer quilòmetre de baixada, després es converteix en pista fàcil i ràpida cap el port de la Bonaigua.

Baixem pel sender desdibuixat, difícil o molt difícil, a la vora de la carretera. Poc marcat, irregular, cobert de vegetació i amb sots ben incòmodes però alhora preciós i salvatge es tracta d'una baixada tècnica però sobretot física fins que entrem a la carretera. L'hem ciclat tot però hem patit força.

Ben aviat deixem la C-28 per agafar la marrada del bosc del Gerdar, una preciositat fins i tot travessant-lo per l'asfalt d'aquesta carretera secundària i tranquil·la. Refrigeri al refugi si convé. Tornem a la C-28 i en 6Km prenem la desviació a València d'Àneu on arribem per camí a la dreta en un moment.